Mówiące awatary od Voki

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Bardo często podczas zajęć wykorzystujemy krótkie nagrania głosowe. Służą one np. do zakomunikowania ważnych informacji, podania polecenia zadania. Podczas zajęć korygujących wady wymowy czy logopedii możemy nagrać poprawną wymowę słowa lub dłuższej wypowiedzi. Jest to niesamowita forma nauki np. na zajęciach językowych. W jakim programie szybko i łatwo możemy nagrać takie krótkie wypowiedzi?

Polecamy stronę VOKI, na której można nie tylko dokonać nagrania, ale także stworzyć mówiącego awatara lub prezentację.

Jak to zrobić? Wejdź na stronę: https://www.voki.com/site/create.

Załóż konto, kliknij na przycisk create, wybierz awatara, który wymówi nagraną kwestię. Awatarka możesz odpowiedni przystroić. Następnie klikając na ikonkę głośnika, zapisujemy tekst, który ma być nagrany. Przy okazji dzieci mogą doskonalić pisanie z pamięci lub ze słuchu i na bieżąco po nagraniu tekstu korygować błędy. Awatar dokładnie odczyta i wypowie taką frazę, jaka będzie zapisana. Przy zapisywaniu tekstu najpierw należy ustalić język.

Zapisujemy awatara, który zachowa się na naszym koncie. Zawsze mamy możlwość edycji. Bezpłatnie możemy zapisać 3 awatary, które znajdować się będą w zakładce: Moje awatary.

Jak takie nagranie udostępnić, poprzez przycisk share. Możemy automatycznie nagranie udostępnić na portalach społecznościowych lub skopiować link do nagrania, który udostępniamy.

Jak stworzyć prezentację z mówiącym awatarkiem?

Klikamy u góry na przycisk PRESENT, następnie create new. Pojawi nam się pole robocze, pierwszy slajd, do którego dodajemy tło, awatara i inne elementy. Koljeny slajd dodajemy plusem. Zapisujemy i udostępniamy w podobny sposób jak awatara. Powodzenia! 

A tutaj odsłuchaj przygotowane przez nas nagranie.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie