Mówiące awatary od Voki

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Bardo często podczas zajęć wykorzystujemy krótkie nagrania głosowe. Służą one np. do zakomunikowania ważnych informacji, podania polecenia zadania. Podczas zajęć korygujących wady wymowy czy logopedii możemy nagrać poprawną wymowę słowa lub dłuższej wypowiedzi. Jest to niesamowita forma nauki np. na zajęciach językowych. W jakim programie szybko i łatwo możemy nagrać takie krótkie wypowiedzi?

Polecamy stronę VOKI, na której można nie tylko dokonać nagrania, ale także stworzyć mówiącego awatara lub prezentację.

Jak to zrobić? Wejdź na stronę: https://www.voki.com/site/create.

Załóż konto, kliknij na przycisk create, wybierz awatara, który wymówi nagraną kwestię. Awatarka możesz odpowiedni przystroić. Następnie klikając na ikonkę głośnika, zapisujemy tekst, który ma być nagrany. Przy okazji dzieci mogą doskonalić pisanie z pamięci lub ze słuchu i na bieżąco po nagraniu tekstu korygować błędy. Awatar dokładnie odczyta i wypowie taką frazę, jaka będzie zapisana. Przy zapisywaniu tekstu najpierw należy ustalić język.

Zapisujemy awatara, który zachowa się na naszym koncie. Zawsze mamy możlwość edycji. Bezpłatnie możemy zapisać 3 awatary, które znajdować się będą w zakładce: Moje awatary.

Jak takie nagranie udostępnić, poprzez przycisk share. Możemy automatycznie nagranie udostępnić na portalach społecznościowych lub skopiować link do nagrania, który udostępniamy.

Jak stworzyć prezentację z mówiącym awatarkiem?

Klikamy u góry na przycisk PRESENT, następnie create new. Pojawi nam się pole robocze, pierwszy slajd, do którego dodajemy tło, awatara i inne elementy. Koljeny slajd dodajemy plusem. Zapisujemy i udostępniamy w podobny sposób jak awatara. Powodzenia! 

A tutaj odsłuchaj przygotowane przez nas nagranie.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie