O edukacji pod chmurką

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zamykanie się w czterech ścianach z całą edukacją to duża strata i dla uczniów i dla nauczycieli. W świecie poza szkołą, wychodząc z klasą (do parku, w pole lub w las), możemy nieraz nauczyć się o więcej, inaczej i o wiele więcej zapamiętać. Kiedy edukacja wychodzi poza klasę, dzieją się ważne, ciekawe i odkrywcze rzeczy!

Jak realizować edukację pod chmurką w praktyce szkolnej – w dużym mieście i na wsi – opowiada o tym Ewa Kaliszuk, propagatorka edukacji leśnej, geograf, przyrodnik, która współtworzy niepubliczną szkołę Fundacji Królowej św. Jadwigi w Przyłękowie koło Żywca. Stara się w niej rozwijać i upowszechniać edukację terenową mającą swoje korzenie w skandynawskiej idei leśnych przedszkoli. Przyroda jest świetną pracownią integracji sensorycznej, miejscem, w którym można zrównoważyć różne deficyty dzieci w szkole.

Edukacja pod chmurką może też przynieść dobre rezultaty w tym trudnym czasie, który przeżywamy w szkołach - może to jest teraz szansa na organizację zajęć w czasie pandemii w modelu „terenowym”. W ten sposób klasy mogłyby się spotykać i przez chwilę przypomnieć sobie, jak to było w klasie „dawniej”.

Zapraszamy na ciekawy webinar z Ewą Kaliszuk, który prowadziła Oktawia Gorzeńska:

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie