Internauci wybierają Eko Klasę ze Snów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdy młody Internauta może już zagłosować i wybrać swoją Eko Klasę ze Snów. Wystarczy wejść na stronę www.klasazesnow.pl i wskazać jeden z projektów. W tegorocznej edycji wybór jest nieco trudniejszy, gdyż w konkursie biorą udział prace wykonane różnorodnymi technikami plastycznymi oraz grafiki komputerowe. Patronem edycji 2009 konkursu jest Edunews.pl.

Konkurs Klasa ze Snów jest elementem kampanii edukacyjnej wspieranej przez markę NOBO. W trakcje trwania akcji, zarówno uczniowie jak i nauczyciele zyskują cenną wiedzę na temat wykorzystywania urządzeń do przeprowadzania nowoczesnych prezentacji multimedialnych. Jak dowodzą liczne badania naukowe, obrazowanie wiedzy w trakcje trwania zajęć lekcyjnych, odgrywa ważną rolę w procesie przyswajania i zapamiętywania przekazywanych wiadomości.

Aby dać szansę szkołom na zdobycie cennego sprzętu, zorganizowano ogólnopolski konkurs plastyczny Klasa ze Snów. Tworząc projekty wymarzonych klas, uczniowie mogą wygrać dla swoich szkół cenne zestawy multimedialne, które umożliwią wizualizację wiedzy podczas zajęć. Dzięki temu nauczyciele mogą przygotować zróżnicowane pomoce dydaktyczne, a uczniowie uczestniczą w atrakcyjnych lekcjach, z których wynoszą o wiele więcej niż w przypadku tradycyjnego, często zbyt monotonnego dla uczniów, wykładu. W konkursie cenna i rzadko spotykana w polskim krajobrazie edukacyjnym jest jeszcze jedna rzecz: uczniowie angażują się w projektowanie przestrzeni edukacyjnej, w której chcieliby się uczyć. Może kiedyś i w Polsce ktoś wpadnie na pomysł, na przykład organizując nową szkołę, aby zapytać uczniów: jak powinno wyglądać według nich miejsce, w którym chcieliby się uczyć.

Do końca ubiegłego roku szkoły z całej Polski nadsyłały projekty na III edycję konkursu Klasa ze Snów, której organizatorem jest marka NOBO. Jury konkursu już podjęło decyzję i wyłoniło trzech zwycięzców, natomiast w lutym pałeczkę przejmują Internauci, którzy przyznają Nagrodę Publiczności. W tym roku uczniowie wykonali prace z wielu nietypowych materiałów. Zastosowano zarówno naturalne tworzywa jak np. gałązki oraz te, które wykorzystywane są na co dzień jak np. butelki czy puszki. Można również głosować na prace wykonane metodą grafiki komputerowej, które pojawiły się po raz pierwszy w tej edycji konkursu.

Głosowanie na stronie www.klasazesnow.pl zakończy się 28 lutego 2010 r. Decyzję jury, w którym zasiadają przedstawiciele marki NOBO oraz partnera konkursu – Fundacji AERIS FUTURO, jak również werdykt Internautów, poznamy już w marcu. Na zwycięzców czekają zestawy do przeprowadzania nowoczesnych prezentacji ufundowane przez NOBO, a członkowie fundacji AERIS FUTURO posadzą w imieniu szkoły dodatkowo 5 drzewek, wraz z pamiątkowymi tabliczkami.

Do Nagrody Publiczności nominowane zostały prace uczniów ze szkół:

Szkoła Podstawowa nr 36, Wrocław
Zespół Placówek Specjalnych, Mogilno
Publiczna Szkoła Podstawowa, Dobre k. Radziejowa
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6, Chełm
Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej, Raciszyn
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa, Łódź
Szkoła Podstawowa w Piekarach, Liszki
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24, Radom
Zespół Szkół, Poborszów
Szkoła Podstawowa  im. Jana Pawła II, Zagórz
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, Brzozów
Szkoła Podstawowa  nr 2 im. Romualda Traugutta, Czarna Białostocka
Liceum Ogólnokształcące Jezuitów im. Św. Stanisława Kostki, Gdynia
Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum, Pawłowice
Szkoła Podstawowa nr 18, Elbląg
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, Kępno
Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mieszka I, Ostrów Wielkopolski
Gimnazjum nr 3, Gorzów Wielkopolski
Szkoła Podstawowa nr 89, Poznań
II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, Kalisz

A oto przykładowe prace nadesłane przez uczniów:



Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie