Młodzi bardziej przedsiębiorczy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageEkonomiczne zmagania gimnazjalistów biorących udział w programie Młodzi Przedsiębiorczy dobiegły końca. Za nami emocjonujące wybory profilu działalności wirtualnych firm, badania rynku, tworzenie budżetu i harmonogramu wycieczek szkolnych, badanie i analiza ofert bankowych. Do I edycji programu przystąpiło w 2009 r. ponad 450 sześcioosobowych zespołów.
 
Program był realizowany przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej przy finansowym wsparciu Narodowego Banku Polskiego. Na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej gimnazjaliści zmagali się z zadaniami z zakresu ekonomii i gospodarki rynkowej. Program składał się z dwóch etapów. W pierwszym (marzec - czerwiec) uczniowie zakładali i prowadzili wirtualną firmę. W drugim (wrzesień - grudzień) uczyli się oszczędzania i inwestowania własnych środków oraz tworzenia budżetów.

Młodzi Przedsiębiorczy dowiedzieli się m.in.: jak założyć firmę, która odniesie sukces na rynku? jak planować wydatki i racjonalnie oszczędzać? w jaki sposób skutecznie zarządzać dostępnymi zasobami? jak skonstruować budżet szkolnej wycieczki? na co zwracać uwagę pisząc strategię marketingową produktu? czym kierować się przy wyborze kredytu mieszkaniowego? Program Młodzi Przedsiębiorczy realizuje treści zgodne z nową podstawą programową z zakresu gospodarki rynkowej i przedsiębiorczości przewidziane na lekcje WOS-u w gimnazjum.

„Naszymi największymi sukcesami było osiągnięcie porozumienia w grupie oraz umiejętność ustąpienia drugiej osobie w różnych sytuacjach.” – zauważył jeden z uczestników programu. „Założenie i prowadzenie firmy nie jest łatwe, ale daje wiele satysfakcji, szczególnie, gdy udaje się pokonać pewne trudności. Do naszych sukcesów możemy zaliczyć poznanie realiów rynku panujących w świecie biznesu.”

Dla nauczycieli koordynujących prace zespołów organizatorzy przygotowali pakiet wsparcia w postaci:

cyklu stacjonarnych szkoleń z zakresu podstaw ekonomii i pracy z uczniami metodą projektu,

strony internetowej z newsami ze świata gospodarki i ekonomii oraz opisami najciekawszych projektów uczniowskich z zakresu przedsiębiorczości,

trzech bezpłatnych publikacji do pobrania ze strony internetowej programu: „Zakładamy i prowadzimy firmę – jak realizować projekty uczniowskie w szkole”, „Alfabet finansowy gimnazjalisty”, „Zarządzamy własnym budżetem – czyli jak kierować własnymi finansami”.

Ponadto Młodzi Przedsiębiorczy wzięli udział w konkursie na prace dokumentującą postępy zespołów w programie. Jury, w którego skład weszli eksperci NBP oraz CEO, wybrało 12 najlepszych dokumentacji graficznych, tekstowych, multimedialnych i filmów, z którymi można się zapoznać na stronie CEO.

Rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce podczas gali podsumowującej program, zorganizowanej 30 listopada 2009 roku w siedzibie Narodowego Banku Polskiego w Warszawie. Podczas wydarzenia blisko 80 gimnazjalistów z całej Polski zaprezentowało swoje całoroczne postępy i projekty z zakresu przedsiębiorczości. Młodzi Przedsiębiorczy pochwalili się kronikami działalności gospodarczych, plakatami reklamującymi szkolne wycieczki, budżetami domowymi i wyliczeniami rat kredytów, a nawet makietą przedsiębiorstwa. Zaproszone do Warszawy zespoły miały okazję wymienić się doświadczeniami, a także zwiedzić siedzibę Narodowego Banku Polskiego oraz wystawę numizmatyczną prezentującą historię polskich banknotów i monet.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie