Młodzi - bądźcie przedsiębiorczy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneJak obliczyć próg rentowności firmy? Jak badać rynek i jego potrzeby? Czym jest poduszka finansowa i czy każdemu jest potrzebna? W jakim wieku można założyć pierwsze konto bankowe i czym kierować się przy jego wyborze? Jeszcze do 15.XI trwa nabór do Programu Młodzi Przedsiębiorczy, w którym można rozwinąć wiele praktycznych i przydatnych w życiu umiejętności.  
 
Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim i Klubem Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS rozpoczęło w 2009 roku realizację ogólnopolskiego programu edukacji ekonomicznej – Młodzi Przedsiębiorczy. Program składa się z dwóch etapów, w trakcie których uczniowie, pracując w małych zespołach, realizują ciekawe zadania na platformie internetowej. W pierwszym (listopad 2010 - luty 2011) uczą się oszczędzania i inwestowania własnych środków oraz tworzenia budżetów. W drugim (marzec - czerwiec 2011) będą zakładać i prowadzić wirtualne firmy, a tym samym realizować zespołowy projekt uczniowski. Treści omawiane w programie są zgodne zarówno z nową, jak i ze starą podstawą programową nauczania wiedzy o społeczeństwie w zakresie przygotowania do udziału w życiu gospodarczym. 
 
W programie Młodzi Przedsiębiorczy uczniowie – przy wsparciu nauczyciela oraz moderatorów CEO – krok po kroku realizują projekt spełniający wymogi określone w Rozporządzeniu MEN z 20 sierpnia 2010 r.

Program Młodzi Przedsiębiorczy rozwija umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Aplikacja przygotowana w 2009 roku umożliwia udział w całym cyklu uczniom dysponującym różnymi możliwościami sprzętowymi oraz korzystającym z różnych sposobów dostępu do Internetu. 
 
Programowi towarzyszy kurs e-learningowy dla nauczycieli z metody projektu uczniowskiego oraz podstaw gospodarki rynkowej. Jego uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób pracować z uczniami przy realizacji następujących tematów: zarządzanie zasobami (w tym finansowymi), opracowywanie budżetów, racjonalne decyzje ekonomiczne w życiu codziennym, funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, rozwiązywanie wybranych problemów ekonomicznych ważnych dla młodych i całej społeczności lokalnej. Kurs e-learningowy jest wzbogacony o elementy e-coachingu. Nauczyciele, którzy pomyślnie zakończą wszystkie moduły otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie zgodne z wymogami MEN.
 
Ponadto organizatorzy przygotowali dla uczestników publikacje i scenariusze lekcji o przedsiębiorczości, ekonomiczne gry i zabawy, a także konkurs na profesjonalną prezentację oferty wirtualnej firmy, który zostanie rozstrzygnięty podczas dorocznej gali w siedzibie NBP w Warszawie w czerwcu 2011 roku. W trakcie wydarzenia zaplanowano warsztaty prowadzone przez ekspertów NBP i przedstawicieli świata biznesu, zwiedzanie wystawy numizmatycznej oraz siedziby Giełdy Papierów Wartościowych.
 
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Rejestracji w programie dokonuje opiekun grup uczniowskich poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej programu: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl
 
Program Młodzi Przedsiębiorczy został dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.                      
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie