Młodzi - bądźcie przedsiębiorczy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneJak obliczyć próg rentowności firmy? Jak badać rynek i jego potrzeby? Czym jest poduszka finansowa i czy każdemu jest potrzebna? W jakim wieku można założyć pierwsze konto bankowe i czym kierować się przy jego wyborze? Jeszcze do 15.XI trwa nabór do Programu Młodzi Przedsiębiorczy, w którym można rozwinąć wiele praktycznych i przydatnych w życiu umiejętności.  
 
Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim i Klubem Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS rozpoczęło w 2009 roku realizację ogólnopolskiego programu edukacji ekonomicznej – Młodzi Przedsiębiorczy. Program składa się z dwóch etapów, w trakcie których uczniowie, pracując w małych zespołach, realizują ciekawe zadania na platformie internetowej. W pierwszym (listopad 2010 - luty 2011) uczą się oszczędzania i inwestowania własnych środków oraz tworzenia budżetów. W drugim (marzec - czerwiec 2011) będą zakładać i prowadzić wirtualne firmy, a tym samym realizować zespołowy projekt uczniowski. Treści omawiane w programie są zgodne zarówno z nową, jak i ze starą podstawą programową nauczania wiedzy o społeczeństwie w zakresie przygotowania do udziału w życiu gospodarczym. 
 
W programie Młodzi Przedsiębiorczy uczniowie – przy wsparciu nauczyciela oraz moderatorów CEO – krok po kroku realizują projekt spełniający wymogi określone w Rozporządzeniu MEN z 20 sierpnia 2010 r.

Program Młodzi Przedsiębiorczy rozwija umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Aplikacja przygotowana w 2009 roku umożliwia udział w całym cyklu uczniom dysponującym różnymi możliwościami sprzętowymi oraz korzystającym z różnych sposobów dostępu do Internetu. 
 
Programowi towarzyszy kurs e-learningowy dla nauczycieli z metody projektu uczniowskiego oraz podstaw gospodarki rynkowej. Jego uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób pracować z uczniami przy realizacji następujących tematów: zarządzanie zasobami (w tym finansowymi), opracowywanie budżetów, racjonalne decyzje ekonomiczne w życiu codziennym, funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, rozwiązywanie wybranych problemów ekonomicznych ważnych dla młodych i całej społeczności lokalnej. Kurs e-learningowy jest wzbogacony o elementy e-coachingu. Nauczyciele, którzy pomyślnie zakończą wszystkie moduły otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie zgodne z wymogami MEN.
 
Ponadto organizatorzy przygotowali dla uczestników publikacje i scenariusze lekcji o przedsiębiorczości, ekonomiczne gry i zabawy, a także konkurs na profesjonalną prezentację oferty wirtualnej firmy, który zostanie rozstrzygnięty podczas dorocznej gali w siedzibie NBP w Warszawie w czerwcu 2011 roku. W trakcie wydarzenia zaplanowano warsztaty prowadzone przez ekspertów NBP i przedstawicieli świata biznesu, zwiedzanie wystawy numizmatycznej oraz siedziby Giełdy Papierów Wartościowych.
 
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Rejestracji w programie dokonuje opiekun grup uczniowskich poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej programu: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl
 
Program Młodzi Przedsiębiorczy został dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.                      
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie