Z kamerą wśród funduszy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneMłodzież z kamerami w ręku pokazuje, jak Polska zmienia się na lepsze. Znamy już laureatów konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. Wczoraj na uroczystej gali finałowej autorzy 11 filmów odebrali od Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gratulacje oraz nagrody pieniężne o łącznej puli 17 tys. złotych.
 
W poniedziałek 6 grudnia, podczas uroczystej gali finałowej w gmachu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, ogłoszono zwycięzców konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. Z nadesłanych w tym roku ponad 230 filmów, jury wybrało 11 najciekawszych. Ich autorzy, uczniowie szkół gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych wraz z opiekunami, odebrali od wiceministra MRR Adama Zdziebło gratulacje oraz nagrody pieniężne.

Zwycięską pracę i nagrodę w wysokości 3 500 zł otrzymał uczeń Grzegorz Samson z Technikum nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Im. Bohaterskiej Załogi ORP Orzeł w Wejherowie za film pt. „6 lat w Unii Europejskiej”.
 
Filmowa mapa przemian 
 
Dwa drugie miejsca z nagrodami po 2 600 zł otrzymali uczniowie z Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Sztumie oraz z Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Banacha w Żaganiu. Trzy trzecie miejsca z nagrodami w wysokości 1 500zł otrzymali uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu oraz z Gimnazjum nr 2 w Szubinie. Ponadto jury przyznało pięć wyróżnień po 750 zł. Nagrodę publiczności otrzymali reprezentanci Zespołu Szkół Rolniczych w Nysie, autorzy filmu „EuroNysa2010”.
 
Filmowa mapa przemian 
 
Konkurs cieszył się ogromnym powodzeniem. W ramach akcji trwającej ponad pół roku, w ponad 260 szkołach przeprowadzono zajęcia dla 20 tysięcy uczniów poświęcone poszczególnym programom operacyjnym i ich wpływowi na rozwój społeczno-gospodarczy Polski Uczestnicy zajęć pod opieką nauczycieli przygotowali i zgłosili do konkursu 236 filmów, które można oglądać w kanale filmowym projektu w serwisie YouTube.

Celem konkursu organizowanego przez Fundację Think! było zachęcenie młodych ludzi, by przy pomocy telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych czy kamer cyfrowych uchwycili obraz zmieniającej się dzięki unijnym dotacjom rzeczywistości. Konkurs miał być nie tylko źródłem wiedzy o wpływie Funduszy Europejskich na rozwój regionu czy kraju, ale także pretekstem do budowania świadomości proeuropejskiej młodych obywateli Unii. Była to świetna lekcja edukacji obywatelskiej, w której nie brakło dobrej zabawy i szans na wygranie cennych nagród.

Filmowa mapa przemian
 
„Jaki obraz naszego kraju wyłania się z tych filmów? Polska zmienia się dynamicznie, staje się bezpieczniejsza, nowoczesna, bardziej przyjazna mieszkańcom i piękniejsza – tak podsumować można by przekaz uczniowskich filmów“ - podsumowuje Dariusz Danilewicz, prezes Fundacji Think!
 
Lista zwycięzców, regulamin konkurs, szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się na stronie projektu www.mapaprzemian.pl
 
Scenariusze lekcji o funduszach UENauczycielom wiedzy o społeczeństwie, geografii, podstaw przedsiębiorczości, historii, czy innych przedmiotów, z którymi mogą wiązać się tematy dotyczące działania funduszy europejskich w Polsce, polecamy zestaw pięciu scenariuszy zajęć, z którego można nieodpłatnie skorzystać. Scenariusze dostępne są tutaj
 
Konkurs był realizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach „Konkursu dotacji na przeprowadzenie działań informacyjno–promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich” ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
 
(Źródło: Fundacja Think!)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie