Znamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
Uczniowie podczas specjalnych zajęć poznawali zalety i metody skutecznego oszczędzania, uczyli się jak mądrze inwestować pieniądze i rozsądnie korzystać z kredytów.
W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono dwa konkursy, w których uczniowie mogli wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć. Do udziału w konkursach motywowała pula nagród, która w tym roku wyniosła aż 53 tys. złotych. Członkowie Jury konkursu ocenili, że poziom prac był wyrównany, a uczestnicy obu konkursów dowiedli, że do oszczędzania można przekonywać w sposób ciekawy i interesujący.
W konkursie na najciekawszy reportaż nadesłano 44 filmy, 51 fotostory i 62 plakaty. W kategorii Szkoła pierwsze miejsce zajął licealista Kacper Zięba z Częstochowy, a w kategorii Open – Agnieszka Płuska z Rudnik. Jury przyznało także po 3 wyróżnienia z obu kategorii.
Spośród 155 kursów zgłoszonych w konkursie na najciekawszą lekcję e-learningową, w kategorii Szkoła jury nagrodziło pracę Anity Machury z II LO w Zawierciu, w kategorii Nauczyciel - lekcję Małgorzaty Skulskiej-Bebek z Bielska-Białej, a w kategorii Open wygrał Marek Mazur z Poznania. Jury przyznało także w każdej z trzech kategorii II i III miejsce. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie www.tdo.edu.pl.
Tegoroczna edycja akcji była także okazją do zbadania wiedzy Polaków na temat oszczędzania. Na zlecenie Fundacji Kronenberga przeprowadzone zostały badania, które w formie raportu dostępne są na stronie projektu. Wynika z nich m.in., że Polacy nie znają podstawowych narzędzi finansowych, służących pomnażaniu oszczędności.
Ekonomia jest dziedziną, która bezpośrednio wpływa na jakość naszego życia. Stąd też tak ważne jest, by od najmłodszych lat uczyć, jak efektywnie zarządzać własnymi środkami finansowymi. Dlatego od czterech lat Fundacja Kronenberga organizuje akcję edukacyjną „Tydzień dla Oszczędzania” adresowaną do uczniów i nauczycieli. Celem akcji jest budowanie społecznej świadomości dotyczącej racjonalnego gospodarowania finansami osobistymi oraz promocja nawyku oszczędzania.
W ramach zakończonej właśnie edycji 2010 akcji „Tydzień dla Oszczędzania“, dzieci i młodzież dowiedziały się, że efektywne oszczędzanie nie polega na odkładaniu pieniędzy „do skarpety”, ale na takim ich ulokowaniu, by zgromadzony kapitał pracował dla swojego właściciela. Edukacja na temat oszczędzania miała nie tylko pomóc uczestnikom zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące finansów, jak inflacja czy deficyt, ale także przedstawić narzędzia, dzięki którym można efektywnie pomnażać własne środki finansowe.
W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono dwa konkursy, w których uczniowie mogli wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć. Do udziału w konkursach motywowała pula nagród, która w tym roku wyniosła aż 53 tys. złotych. Członkowie Jury konkursu ocenili, że poziom prac był wyrównany, a uczestnicy obu konkursów dowiedli, że do oszczędzania można przekonywać w sposób ciekawy i interesujący.
W konkursie na najciekawszy reportaż nadesłano 44 filmy, 51 fotostory i 62 plakaty. W kategorii Szkoła pierwsze miejsce zajął licealista Kacper Zięba z Częstochowy, a w kategorii Open – Agnieszka Płuska z Rudnik. Jury przyznało także po 3 wyróżnienia z obu kategorii.
Spośród 155 kursów zgłoszonych w konkursie na najciekawszą lekcję e-learningową, w kategorii Szkoła jury nagrodziło pracę Anity Machury z II LO w Zawierciu, w kategorii Nauczyciel - lekcję Małgorzaty Skulskiej-Bebek z Bielska-Białej, a w kategorii Open wygrał Marek Mazur z Poznania. Jury przyznało także w każdej z trzech kategorii II i III miejsce. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie www.tdo.edu.pl.
Tegoroczna edycja akcji była także okazją do zbadania wiedzy Polaków na temat oszczędzania. Na zlecenie Fundacji Kronenberga przeprowadzone zostały badania, które w formie raportu dostępne są na stronie projektu. Wynika z nich m.in., że Polacy nie znają podstawowych narzędzi finansowych, służących pomnażaniu oszczędności.
Ekonomia jest dziedziną, która bezpośrednio wpływa na jakość naszego życia. Stąd też tak ważne jest, by od najmłodszych lat uczyć, jak efektywnie zarządzać własnymi środkami finansowymi. Dlatego od czterech lat Fundacja Kronenberga organizuje akcję edukacyjną „Tydzień dla Oszczędzania” adresowaną do uczniów i nauczycieli. Celem akcji jest budowanie społecznej świadomości dotyczącej racjonalnego gospodarowania finansami osobistymi oraz promocja nawyku oszczędzania.
W ramach zakończonej właśnie edycji 2010 akcji „Tydzień dla Oszczędzania“, dzieci i młodzież dowiedziały się, że efektywne oszczędzanie nie polega na odkładaniu pieniędzy „do skarpety”, ale na takim ich ulokowaniu, by zgromadzony kapitał pracował dla swojego właściciela. Edukacja na temat oszczędzania miała nie tylko pomóc uczestnikom zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące finansów, jak inflacja czy deficyt, ale także przedstawić narzędzia, dzięki którym można efektywnie pomnażać własne środki finansowe.