Odkrywanie techniki poprzez praktykę i zabawę

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiZakończyły się trwające przez cały marzec i początek kwietnia na Politechnice Warszawskiej warsztaty dla gimnazjalistów, które zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha. Dla uczniów była to okazja, aby poprzez zajęcia praktyczne dowiedzieć się jak powstają wynalazki i przekonać się, że nauki ścisłe mogą być ciekawe.
 
Do programu zgłosiło się ponad 35 warszawskich szkół, w warsztatach i wykładach udział wzięło około 300 uczniów. We współpracy z działającymi przy Politechnice Warszawskiej kołami naukowymi firma Bosch przygotowała dla warszawskich gimnazjalistów ciekawy program warsztatów poświęcony wynalazkom. Młodzież miała szansę spróbować swoich sił w konstruowaniu robotów, modeli samochodów, samolotów, budowaniu maszyn Rube Goldberga, czy łączeniu ogniw fotowoltaicznych. Każdy warsztat poprzedzony był wykładem poprowadzonym przez studentów, stanowiącym wprowadzenie do tematu spotkania.
 
innowacje w edukacji„Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego projektu. Fakt, że mogliśmy przekazać wiedzę i naszą pasję młodszym kolegom i koleżankom sprawił nam ogromną satysfakcję. Zaangażowanie uczestników w warsztaty przerosło nasze oczekiwania. To co prezentowaliśmy na zajęciach, czyli konstruowanie maszyny Rube Goldberga rozbudziła wyobraźnię u młodzieży. Dla nas ogromną frajdą było obserwowanie ich kreatywności i pomysłowości“ – powiedział Artur Kowalski, członek Koła Naukowego Konstruktor.
 
„Działalność w kole naukowym daje nam niesamowitą satysfakcję, możemy wczuć się w rolę wykładowcy. Czujemy się zobowiązani, żeby przekazać wiedzę, którą sami zdobyliśmy. Dzięki temu wiedza techniczna kumuluje się i mogą powstawać nowe, pożyteczne wynalazki” – powiedział Paweł Poławski, prezes Koła Naukowego Robotyki Bionik.
 
Celem Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha jest pokazanie młodzieży jak fascynujące może być zastosowanie wiedzy technicznej w tworzeniu funkcjonalnych wynalazków, które są przyjazne dla środowiska.
 
„Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to wspaniała okazja, aby uatrakcyjnić program zajęć dla uczniów. Uważam, że to bardzo cenne doświadczenie dla młodzieży ponieważ uczestnicy zajęć mogli się przekonać, że wiedza teoretyczna, którą zdobywają w szkole przynosi ciekawe efekty. Dużą atrakcją była też wizyta na Politechnice Warszawskiej oraz zajęcia praktyczne pod opieką przedstawicieli koła naukowego Bionik. Bardzo chętnie weźmiemy udział w kolejnych warsztatach w ramach Akademii Wynalazców” - powiedziała Monika Owczarek, nauczycielka fizyki z Gimnazjum nr 43 im. Wojska Polskiego w Warszawie.
 
Uczniowie, którzy wzięli udział w warsztatach mogą przystąpić do rywalizacji w konkursie. W 5-osobowych zespołach mieli za zadanie przedstawić pomysł na wynalazek praktycznego urządzenia z wybranych dziedzin takich jak: technika motoryzacyjna, technika w domu, technika w ogrodzie. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas Gali Finałowej w czerwcu br.

Projekt prowadzony był pod patronatem Jego Magnificencji Rektora Politechniki Warszawskiej, prof. dr hab. inż. Włodzimierza Kurnika.
 
(Źródło: Bosch) 
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie