Odkrywanie techniki poprzez praktykę i zabawę

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiZakończyły się trwające przez cały marzec i początek kwietnia na Politechnice Warszawskiej warsztaty dla gimnazjalistów, które zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha. Dla uczniów była to okazja, aby poprzez zajęcia praktyczne dowiedzieć się jak powstają wynalazki i przekonać się, że nauki ścisłe mogą być ciekawe.
 
Do programu zgłosiło się ponad 35 warszawskich szkół, w warsztatach i wykładach udział wzięło około 300 uczniów. We współpracy z działającymi przy Politechnice Warszawskiej kołami naukowymi firma Bosch przygotowała dla warszawskich gimnazjalistów ciekawy program warsztatów poświęcony wynalazkom. Młodzież miała szansę spróbować swoich sił w konstruowaniu robotów, modeli samochodów, samolotów, budowaniu maszyn Rube Goldberga, czy łączeniu ogniw fotowoltaicznych. Każdy warsztat poprzedzony był wykładem poprowadzonym przez studentów, stanowiącym wprowadzenie do tematu spotkania.
 
innowacje w edukacji„Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego projektu. Fakt, że mogliśmy przekazać wiedzę i naszą pasję młodszym kolegom i koleżankom sprawił nam ogromną satysfakcję. Zaangażowanie uczestników w warsztaty przerosło nasze oczekiwania. To co prezentowaliśmy na zajęciach, czyli konstruowanie maszyny Rube Goldberga rozbudziła wyobraźnię u młodzieży. Dla nas ogromną frajdą było obserwowanie ich kreatywności i pomysłowości“ – powiedział Artur Kowalski, członek Koła Naukowego Konstruktor.
 
„Działalność w kole naukowym daje nam niesamowitą satysfakcję, możemy wczuć się w rolę wykładowcy. Czujemy się zobowiązani, żeby przekazać wiedzę, którą sami zdobyliśmy. Dzięki temu wiedza techniczna kumuluje się i mogą powstawać nowe, pożyteczne wynalazki” – powiedział Paweł Poławski, prezes Koła Naukowego Robotyki Bionik.
 
Celem Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha jest pokazanie młodzieży jak fascynujące może być zastosowanie wiedzy technicznej w tworzeniu funkcjonalnych wynalazków, które są przyjazne dla środowiska.
 
„Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to wspaniała okazja, aby uatrakcyjnić program zajęć dla uczniów. Uważam, że to bardzo cenne doświadczenie dla młodzieży ponieważ uczestnicy zajęć mogli się przekonać, że wiedza teoretyczna, którą zdobywają w szkole przynosi ciekawe efekty. Dużą atrakcją była też wizyta na Politechnice Warszawskiej oraz zajęcia praktyczne pod opieką przedstawicieli koła naukowego Bionik. Bardzo chętnie weźmiemy udział w kolejnych warsztatach w ramach Akademii Wynalazców” - powiedziała Monika Owczarek, nauczycielka fizyki z Gimnazjum nr 43 im. Wojska Polskiego w Warszawie.
 
Uczniowie, którzy wzięli udział w warsztatach mogą przystąpić do rywalizacji w konkursie. W 5-osobowych zespołach mieli za zadanie przedstawić pomysł na wynalazek praktycznego urządzenia z wybranych dziedzin takich jak: technika motoryzacyjna, technika w domu, technika w ogrodzie. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas Gali Finałowej w czerwcu br.

Projekt prowadzony był pod patronatem Jego Magnificencji Rektora Politechniki Warszawskiej, prof. dr hab. inż. Włodzimierza Kurnika.
 
(Źródło: Bosch) 
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie