Uczniowie zmieniają szkołę

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Druga edycja projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” już za nami. Ponad trzy tysiące uczniów znowu porzuciło książki i zeszyty na rzecz tabletów i laptopów, wyszło ze szkoły i… pracowało. Poświęcili kilka miesięcy na przygotowanie projektów naukowych, na które oddano ponad 210 tysięcy głosów!fot. Monika Błaszczak - e-szkoła wielkopolska

Było ciekawie, kreatywnie i z pasją. Powstało około 300 projektów matematyczno-przyrodniczych, których tematyka zależała wyłącznie od uczniów. Na zajęciach pozalekcyjnych, gimnazjaliści i licealiści ze 105 wielkopolskich szkół, korzystali z nowoczesnego sprzętu elektronicznego – tabletów, laptopów, smartfonów i kamer cyfrowych. Najbardziej kreatywne drużyny do stworzenia swoich prac potrzebowały dodatkowo młotków, pił i wiertarek.

"Zdziwiło mnie, że uczniowie wybrali taki temat. Jestem historykiem i nie mam wiele wspólnego z muzyką" – mówi Piotr Gotowy, nauczyciel z Gimnazjum nr 4 im. Stanisława Staszica w Szamotułach. O czym mowa? O instrumentach wykonanych ze śmieci. Powstała perkusja ze starych wiader, banjo z deseczek, „kapslowe” grzechotki i trąbka z ogrodowego węża. Mimo że uczniowie wciąż uczą się grać na eko-instrumentach, już teraz można powiedzieć, że „zespół z recyklingu” stał się wizytówką szkoły.

Młodzieżowe projekty służą nie tylko społeczności szkolnej, ale również lokalnym instytucjom, które zajmują ważne miejsce w regionie. Dzięki uczniom z Wolsztyna zagraniczni turyści odwiedzający tamtejsze Muzeum Parowozów mogą nie tylko przyglądać się eksponatom, ale także poznać ich historię. Do wyboru mają angielską i niemiecką wersję przewodnika. "Prace nad nagraniami trwały wiele godzin, ale bardzo cieszymy się z tego, że historia muzeum jest teraz dostępna również dla zagranicznych gości" – mówią uczniowie z wolsztyńskiego Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Curie-Skłodowskiej. Oprócz multimedialnych przewodników licealiści zajęli się przywracaniem blasku dawnym lokomotywom, a także zbudowali własną hybrydę parowo-elektryczną „JarkoParka”, która swoje imię zawdzięcza opiekunowi projektu Jarosławowi Stańko.

fot. Monika Błaszczak - e-szkoła wielkopolska

„eSzkoła” pozwala na odejście od biernego przyswajania informacji na rzecz czynnego poszukiwania wiedzy. Łączy uczniów i nauczycieli w drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Warto wspomnieć chociażby o stworzeniu radiowęzła w Budzyniu, czy rewitalizacji parku miejskiego w Gnieźnie. W ramach projektu powstały interaktywne mapy gmin, młodzież poznawała historię swoich miejscowości i zachęcała mieszkańców do aktywności i zdrowego trybu życia.

O tym kto wygra II edycję „eSzkoły” przekonamy się już w październiku. Rada Naukowa wybierze najlepsze projekty, a twórcy dwunastu wyróżnionych prac otrzymają sprzęt elektroniczny.

Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: eSzkoła - Moja Wielkopolska

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie