Pokazać - Przekazać 2013

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jan Czochralski, młody chłopak z wielkopolskiej Kcynii jest rozczarowany zaniżonymi ocenami końcowymi i niszczy świadectwo maturalne. U progu nowego, XX wieku, może to oznaczać zamknięcie drogi na wyższą uczelnię. Ambitny Czochralski jest jednak uparty. Dzięki ciekawości i pasji z determinacją rozwija swoje badania, przeprowadza kolejne eksperymenty. W czasie pierwszej wojny światowej opracowuje technikę otrzymywania monokryształów, którą dziś postrzegamy jako kluczową dla rozwoju elektroniki.Konferencja CN Kopernik Pokazać - Przekazać

Sześć dekad po jego śmierci Kinga Panasiewicz z przygranicznego Hrubieszowa zdobywa nagrodę w ogólnoświatowym konkursie dla młodych badaczy Intel ISEF. Wyniki przeprowadzonych przez nią profesjonalnych badań, mogą mieć zastosowanie w leczeniu niektórych zaburzeń pracy mózgu. Kinga rozpoczęła projektowanie swoich badań używając powszechnie dostępnych wyszukiwarek internetowych, a przeprowadziła je z użyciem sprzętu medycznego. Dalsze prace w interesującym ją obszarze młoda badaczka będzie zapewne prowadzić w prestiżowych instytutach. Okazja ku temu pojawi się jak tylko… ukończy szkołę średnią.

Co powoduje, że młodzi ludzie zmagający się z różnymi ograniczeniami, zyskują wpływ na zmianę świata? Jak pobudzić i utrzymać ciekawość oraz zainteresowanie otaczającym światem? Czy ważniejsze jest stawianie pytań, czy poszukiwanie odpowiedzi na te postawione już przez innych? Motywem przewodnim tegorocznej konferencji Pokazać Przekazać jest ciekawość, która popycha do samodzielnego poznawania świata, badania i weryfikowania zastanej wiedzy.

W czasie konferencji w CN Kopernik odbywają się wykłady oraz panele dyskusyjne z udziałem nauczycieli, doradców metodycznych, naukowców. Uczestników zapraszamy również na 11 warsztatów specjalistycznych, pokazy naukowe, grę edukacyjną w przestrzeni CNK. W programie znalazło się miejsce na przypomnienie postaci profesora Czochralskiego oraz spotkanie z Kingą Panasiewicz.

Organizator – Centrum Nauki Kopernik - liczy, że konferencja będzie okazją do prześledzenia dobrych praktyk edukacyjnych i zastanowienia nad tym co można i trzeba zrobić by młodym ludziom zapewniać warunki i inspirację do wykorzystania potencjału jakim dysponują. Tu i teraz. By ciekawość i motywacja do poszukiwań nigdy nie osłabły.

Nagrania z paneli dyskusyjnych oraz wykładów zarejestrowanych podczas konferencji zostaną udostępnione na stronie CNK we wrześniu 2013 r.

Przewrót kopernikański w edukacji

Konferencja Pokazać-Przekazać to jedno z najważniejszych wydarzeń przygotowywanych przez CNK z myślą o nauczycielach. Tegoroczna edycja jest częścią projektu pod nazwą „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”. Projekt realizowany pod hasłem „Przewrót kopernikański” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i ma charakter pilotażowy. Jego celem jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli w obszarze efektywnej pracy z uczniem w oparciu o elementy metody badawczej oraz metody IBSE.

Projekt trwa od lutego 2013 do czerwca 2015 roku i obejmuje pięć działań skierowanych do edukatorów z całej Polski:

  • Kopernik w terenie - 30 warsztatów wyjazdowych organizowanych na terenie całej Polski z zakresu stosowania metody badawczej i metody IBSE w nauczaniu
  • Nauczyciel odkrywcą - 80 warsztatów w 4 laboratoriach Centrum Nauki Kopernik (biologicznym, chemicznym, fizycznym oraz w pracowni robotycznej)
  • Przekazać–Pokazać – konferencje adresowane do nauczycieli, pracowników oświaty, przedstawicieli instytucji edukacji formalnej i nieformalnej
  • Kopernik w pudełku - opracowanie 3 zestawów edukacyjnych jako narzędzi wsparcia nauczycieli i zwiększania aktywności naukowej uczniów, w tym 36 warsztatów pracy z zestawami.
  • Nowa pracownia przyrody - opracowanie rekomendacji wyposażenia szkolnej pracowni przyrody przeznaczonych dla klas IV - VI szkoły podstawowej.

Źródło: Centrum Nauki Kopernik

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie