Pokazać - Przekazać 2013

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jan Czochralski, młody chłopak z wielkopolskiej Kcynii jest rozczarowany zaniżonymi ocenami końcowymi i niszczy świadectwo maturalne. U progu nowego, XX wieku, może to oznaczać zamknięcie drogi na wyższą uczelnię. Ambitny Czochralski jest jednak uparty. Dzięki ciekawości i pasji z determinacją rozwija swoje badania, przeprowadza kolejne eksperymenty. W czasie pierwszej wojny światowej opracowuje technikę otrzymywania monokryształów, którą dziś postrzegamy jako kluczową dla rozwoju elektroniki.Konferencja CN Kopernik Pokazać - Przekazać

Sześć dekad po jego śmierci Kinga Panasiewicz z przygranicznego Hrubieszowa zdobywa nagrodę w ogólnoświatowym konkursie dla młodych badaczy Intel ISEF. Wyniki przeprowadzonych przez nią profesjonalnych badań, mogą mieć zastosowanie w leczeniu niektórych zaburzeń pracy mózgu. Kinga rozpoczęła projektowanie swoich badań używając powszechnie dostępnych wyszukiwarek internetowych, a przeprowadziła je z użyciem sprzętu medycznego. Dalsze prace w interesującym ją obszarze młoda badaczka będzie zapewne prowadzić w prestiżowych instytutach. Okazja ku temu pojawi się jak tylko… ukończy szkołę średnią.

Co powoduje, że młodzi ludzie zmagający się z różnymi ograniczeniami, zyskują wpływ na zmianę świata? Jak pobudzić i utrzymać ciekawość oraz zainteresowanie otaczającym światem? Czy ważniejsze jest stawianie pytań, czy poszukiwanie odpowiedzi na te postawione już przez innych? Motywem przewodnim tegorocznej konferencji Pokazać Przekazać jest ciekawość, która popycha do samodzielnego poznawania świata, badania i weryfikowania zastanej wiedzy.

W czasie konferencji w CN Kopernik odbywają się wykłady oraz panele dyskusyjne z udziałem nauczycieli, doradców metodycznych, naukowców. Uczestników zapraszamy również na 11 warsztatów specjalistycznych, pokazy naukowe, grę edukacyjną w przestrzeni CNK. W programie znalazło się miejsce na przypomnienie postaci profesora Czochralskiego oraz spotkanie z Kingą Panasiewicz.

Organizator – Centrum Nauki Kopernik - liczy, że konferencja będzie okazją do prześledzenia dobrych praktyk edukacyjnych i zastanowienia nad tym co można i trzeba zrobić by młodym ludziom zapewniać warunki i inspirację do wykorzystania potencjału jakim dysponują. Tu i teraz. By ciekawość i motywacja do poszukiwań nigdy nie osłabły.

Nagrania z paneli dyskusyjnych oraz wykładów zarejestrowanych podczas konferencji zostaną udostępnione na stronie CNK we wrześniu 2013 r.

Przewrót kopernikański w edukacji

Konferencja Pokazać-Przekazać to jedno z najważniejszych wydarzeń przygotowywanych przez CNK z myślą o nauczycielach. Tegoroczna edycja jest częścią projektu pod nazwą „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”. Projekt realizowany pod hasłem „Przewrót kopernikański” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i ma charakter pilotażowy. Jego celem jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli w obszarze efektywnej pracy z uczniem w oparciu o elementy metody badawczej oraz metody IBSE.

Projekt trwa od lutego 2013 do czerwca 2015 roku i obejmuje pięć działań skierowanych do edukatorów z całej Polski:

  • Kopernik w terenie - 30 warsztatów wyjazdowych organizowanych na terenie całej Polski z zakresu stosowania metody badawczej i metody IBSE w nauczaniu
  • Nauczyciel odkrywcą - 80 warsztatów w 4 laboratoriach Centrum Nauki Kopernik (biologicznym, chemicznym, fizycznym oraz w pracowni robotycznej)
  • Przekazać–Pokazać – konferencje adresowane do nauczycieli, pracowników oświaty, przedstawicieli instytucji edukacji formalnej i nieformalnej
  • Kopernik w pudełku - opracowanie 3 zestawów edukacyjnych jako narzędzi wsparcia nauczycieli i zwiększania aktywności naukowej uczniów, w tym 36 warsztatów pracy z zestawami.
  • Nowa pracownia przyrody - opracowanie rekomendacji wyposażenia szkolnej pracowni przyrody przeznaczonych dla klas IV - VI szkoły podstawowej.

Źródło: Centrum Nauki Kopernik

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie