Uczniowie zmieniają szkołę

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Druga edycja projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” już za nami. Ponad trzy tysiące uczniów znowu porzuciło książki i zeszyty na rzecz tabletów i laptopów, wyszło ze szkoły i… pracowało. Poświęcili kilka miesięcy na przygotowanie projektów naukowych, na które oddano ponad 210 tysięcy głosów!fot. Monika Błaszczak - e-szkoła wielkopolska

Było ciekawie, kreatywnie i z pasją. Powstało około 300 projektów matematyczno-przyrodniczych, których tematyka zależała wyłącznie od uczniów. Na zajęciach pozalekcyjnych, gimnazjaliści i licealiści ze 105 wielkopolskich szkół, korzystali z nowoczesnego sprzętu elektronicznego – tabletów, laptopów, smartfonów i kamer cyfrowych. Najbardziej kreatywne drużyny do stworzenia swoich prac potrzebowały dodatkowo młotków, pił i wiertarek.

"Zdziwiło mnie, że uczniowie wybrali taki temat. Jestem historykiem i nie mam wiele wspólnego z muzyką" – mówi Piotr Gotowy, nauczyciel z Gimnazjum nr 4 im. Stanisława Staszica w Szamotułach. O czym mowa? O instrumentach wykonanych ze śmieci. Powstała perkusja ze starych wiader, banjo z deseczek, „kapslowe” grzechotki i trąbka z ogrodowego węża. Mimo że uczniowie wciąż uczą się grać na eko-instrumentach, już teraz można powiedzieć, że „zespół z recyklingu” stał się wizytówką szkoły.

Młodzieżowe projekty służą nie tylko społeczności szkolnej, ale również lokalnym instytucjom, które zajmują ważne miejsce w regionie. Dzięki uczniom z Wolsztyna zagraniczni turyści odwiedzający tamtejsze Muzeum Parowozów mogą nie tylko przyglądać się eksponatom, ale także poznać ich historię. Do wyboru mają angielską i niemiecką wersję przewodnika. "Prace nad nagraniami trwały wiele godzin, ale bardzo cieszymy się z tego, że historia muzeum jest teraz dostępna również dla zagranicznych gości" – mówią uczniowie z wolsztyńskiego Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Curie-Skłodowskiej. Oprócz multimedialnych przewodników licealiści zajęli się przywracaniem blasku dawnym lokomotywom, a także zbudowali własną hybrydę parowo-elektryczną „JarkoParka”, która swoje imię zawdzięcza opiekunowi projektu Jarosławowi Stańko.

fot. Monika Błaszczak - e-szkoła wielkopolska

„eSzkoła” pozwala na odejście od biernego przyswajania informacji na rzecz czynnego poszukiwania wiedzy. Łączy uczniów i nauczycieli w drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Warto wspomnieć chociażby o stworzeniu radiowęzła w Budzyniu, czy rewitalizacji parku miejskiego w Gnieźnie. W ramach projektu powstały interaktywne mapy gmin, młodzież poznawała historię swoich miejscowości i zachęcała mieszkańców do aktywności i zdrowego trybu życia.

O tym kto wygra II edycję „eSzkoły” przekonamy się już w październiku. Rada Naukowa wybierze najlepsze projekty, a twórcy dwunastu wyróżnionych prac otrzymają sprzęt elektroniczny.

Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: eSzkoła - Moja Wielkopolska

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie