Edukacja obywatelska na Wiejskiej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Demokracji młodzież powinna uczyć się już w szkole, ale edukacja obywatelska nie może polegać wyłącznie na zgłębianiu teorii. Społeczeństwo obywatelskie w Polsce wciąż jeszcze kuleje ze względu na małą aktywność obywateli w organizacji życia społecznego i niskie uczestnictwo w wyborach. Jedną z okazji do poznania mechanizmów demokracji jest udział w specjalnej sesji plenarnej Sejmu RP w dniu 1 czerwca.fot. domena publiczna

Rok 2014 jest połączeniem szczególnych dla Polski rocznic i wydarzeń: 25-lecia wyborów 4 czerwca 1989 roku, 10-lecia wstąpienia do Unii Europejskiej oraz wyborów do Parlamentu Europejskiego. To idealny moment na zadanie pytania, o to, czym demokracja jest obecnie? Jak w czasie tych ostatnich dwudziestu lat kształtowały się postawy młodych Polaków? Czy są przygotowani do zmian i wyzwań, które się przed nimi pojawiają?

Serdecznie zapraszamy uczniów i uczennice szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do wzięcia udziału w rekrutacji do XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tematem przewodnim tegorocznej sesji są „Wybory parlamentarne”. 

Organizatorem projektu jest Kancelaria Sejmu RP, we współpracy z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

Projekt ma na celu zwiększenie aktywności społecznej młodych ludzi, zmotywowanie uczniów i uczennic do przeprowadzenia debat z udziałem innych uczniów i uczennic, nauczycieli, dyrekcji i osób ze społeczności lokalnej. Celem projektu jest również przybliżenie uczestnikom i uczestniczkom pracy Sejmu RP i procesu legislacyjnego.

W ramach projektu uczniowie i uczennice mają za zadanie przeprowadzenie debat związanych z aktywnością społeczną i wyborczą młodych ludzi. Zespoły uczniowskie, które przeprowadzą najciekawsze debaty, zostaną zaproszone do udziału w XX sesji Sejmu Dzieci
i Młodzieży 1 czerwca 2014 roku w Warszawie, żeby debatować o tym, jak młodzi ludzie mogą być impulsem do zmian na rzecz zwiększania aktywności społecznej i wyborczej młodych ludzi.

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży - fot. K. Białoskórski

Do udziału w projekcie mogą się zgłaszać dwuosobowe zespoły uczniów i uczennic z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na platformie www.sdim.ceo.org.pl do dnia 30 marca 2014 roku. Zachęcamy do szybkiej rejestracji, która pozwoli uczniom na wzięcie udziały w specjalnie przygotowanych dla nich warsztatach wprowadzających.

Więcej informacji o projekcie, regulamin wyłaniania uczestników i uczestniczek, harmonogram, a także materiały pomocnicze są dostępne na stronie projektu: www.ceo.org.pl/sejmmlodziezy, kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Źródło: CEO

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie