SIGG po raz trzynasty

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jednym z najważniejszych w naszym kraju projektów z zakresu edukacji finansowej skierowanego do młodzieży jest Szkolna Internetowa Gra Giełdowa. Rusza właśnie rejestracja do gry i kursu e-learningowego o inwestowaniu! Od 1 września rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej – 13 edycji SIGG i kursu e-learningowego poświęconego finansom i giełdzie.© Edunews.pl

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa od praktycznej strony uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie, analizowania sytuacji na rynkach, podejmowania decyzji i pracy w grupie. Dzięki dostępowi do giełdowego systemu transakcyjnego, zespoły uczestniczące w Grze (3-4 uczniów pod opieką nauczyciela) mogą zainwestować wirtualne 100 000 zł w akcje spółek z indeksu WIG30 i mWIG40 notowanych na warszawskim parkiecie. Do ich dyspozycji jest również tzw. krótka sprzedaż, czyli strategia, która pozwala zarabiać również na spadkach kursów. Przed rozpoczęciem gry podstawowej i równolegle z rejestracją do gry, odbywa się gra na testowa, która pozwala zespołom zapoznać się z systemem transakcyjnym i nauczyć się składnia zleceń.

SIGG składa się z dwóch etapów: gry podstawowej i dogrywki na kontraktach terminowych na indeks WIG20.

Naucz się inwestować na giełdzie papierów wartościowych

W projekcie mogą uczestniczyć 3-4 osobowe zespoły uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych zgłaszane przez nauczyciela. Na starcie Gry wszystkie zespoły otrzymają dostęp do notowań giełdowych i 100 tys. wirtualnych złotych, które mogą zainwestować w akcje spółek z WIG30 i mWIG40 oraz w lokaty bankowe.

Wszyscy zarejestrowani uczniowie, a także nauczyciele mają też dostęp do kursu e-learningowego o giełdzie i inwestowaniu: www.sigg.edu.pl. W dziesięciu lekcjach zawierających elementy multimedialne kursanci zdobywają wiedzę o metodach inwestowania oraz mechanizmach rządzących rynkiem kapitałowym. Dodatkowo korzystają też ze specjalnego kursu terminologii finansowo-giełdowej w języku angielskim, a także forów tematycznych i czatu. Każda lekcja zakończona jest quizem. Podsumowaniem kursu jest ogólnopolska klasówka on-line, której laureaci zostają wyróżnieni oddzielnymi nagrodami. Każdy uczestnik, który zaliczy cały kurs e-learningowy, otrzymuje specjalny certyfikat ukończenia. Uczestnicy kursu SIGG.EDU.PL mogą zdobyć dla swoich zespołów dodatkowo 10 tys. wirtualnych złotych do zainwestowania!

W roku szkolnym 2014/2015 harmonogram projektu jest następujący:

  • 1 września – 1 października 2014 r. - rejestracja uczestników – zarówno do kursu, jak i do Gry
  • 13 października 2014 r. – 16 stycznia 2015 r. – gra podstawowa
  • 13 października 2014 r. – 31 marca 2015 r. – kurs e-learningowy
  • 2-31 marca 2015 r. - dogrywka
  • 10 -16 stycznia 2014 r. - ogólnopolska klasówka on-line z inwestowania

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego oznacza uzyskanie dostępu zarówno do kursu e-learningowego sigg.edu.pl, jak i do Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. Rejestracja umożliwia też udział tylko w kursie e-learningowym - bez rywalizacji w SIGG.

Termin rejestracji upływa 1 października.

fot. SIGGWięcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronach www.paga.org.pl oraz https://sigg.gpw.com.pl; szczegóły dot. kursu e-learningowego oraz strona kursu: www.sigg.edu.pl.

Kontakt: tel. (22) 537 73 36, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Organizator: Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi.

SIGG realizuje: Giełda Papierów Wartościowych.

Kurs e-learning realizuje: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.

Patronat Honorowy: Akcjonariat Obywatelski.

Projekt dofinansowany przez: Fundację PZU, Narodowy Bank Polski.

Jednym z patronów medialnych SIGG jest portal edunews.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie