Znajdź sposób na szkołę z klasą!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drodzy nauczyciele i nauczycielki, zastanawiacie się, jak zachęcać uczniów do czytania, jak rozwijać ich kreatywność i zdolność do krytycznego myślenia? Chcielibyście rozbudzić w swoich podopiecznych pasję odkrywania? Nie wiecie, jak mądrze wykorzystywać nowe technologie podczas lekcji? Mamy na to sposób!fot. Fotolia.com

Od 2002 roku razem z ośmioma tysiącami placówek edukacyjnych staramy się, żeby szkoła była miejscem ciekawej i mądrej edukacji, żeby uczniowie chcieli i lubili się uczyć, a nauczyciele chcieli i lubili nauczać. Chcielibyście do nas dołączyć? Zapraszamy! Właśnie trwa rekrutacja do V edycji Szkoły z Klasą 2.0, prowadzonej pod hasłem „Czytamy i odkrywamy”.

Tegoroczna edycja prowadzona jest pod hasłem „Czytamy i odkrywamy”. Naszym celem jest sprawić, by uczniowie czytali ze zrozumieniem, a nie przedzierali się przez tekst najeżony informacjami, zasypiali nad naukowym wywodem albo omiatali wzrokiem wykres czy ilustrację w gazecie. Czytać ze zrozumieniem to rozbudzić w sobie pasję do literatury, zaangażować się intelektualnie i emocjonalnie w tekst, twórczo go podsumować (także krytycznie) i wyciągnąć wnioski, m.in. czego jeszcze warto by się dowiedzieć. Takie czytanie jest i przyjemniejsze i skuteczniejsze - lepiej rozumiemy, lepiej zapamiętujemy.

A co z odkrywaniem? Chcielibyśmy porzucić podającą metodę nauczania, formę wykładu, odejść do anachronicznej formuły postrzegania nauczyciela jako źródła wiedzy. Marzymy, żeby szkoła była miejscem, gdzie nauka jest ciekawą przygodą i twórczym, aktywnym odkrywaniem. By uczniowie badali, eksperymentowali i sami dochodzili do wniosków, a nauczyciel był przewodnikiem pomagającym myśleć krytycznie i rozwiązywać problemy. Nasi uczestnicy budują terrarium, żeby zobaczyć co robi pod ziemią dżdżownica, konstruują deszczomierz, by sprawdzić ile wody spada na nich w trakcie deszczu, przez eksperyment sprawdzają czy w coli zero faktycznie nie ma cukru, odkrywają tajemnice i historie swoich miejscowości.

W Szkole z Klasą 2.0 udowadniamy, że komputery, Internet, komórki wcale nie ograniczają samodzielnego myślenia i twórczości, ale oferują uczniom ciekawe aplikacje, dzięki którym mogą zbadać, zaobserwować i zapamiętać. Najciekawsze pomysły wykorzystania nowych technologii przez uczniów prezentujemy co roku na Ogólnopolskim Festiwalu Szkoły z Klasą 2.0, który jest podsumowaniem całorocznych działań szkół w programie.

Relacja z Ogólnopolskiego Festiwalu Szkoły z Klasą 2.0:

Dzięki zmianie podejścia i sposobu nauczania: „wiele dzieci odkryło siebie, swoje możliwości, w które wcześniej nie wierzyły” (Elżbieta Chermier - Ciemińska, Szkoła Podstawowa nr 23 w Gdyni), a „uczniowie, którzy na co dzień nie wykazują większej aktywności w zaproponowanej metodzie pracy mogli się spełnić, w czasie lekcji miło mnie zaskakiwali, wykonali zadania poprawnie, dając więcej niż się spodziewałam” (Anna Jankowska, Szkoła Podstawowa w Nowych Zdunach).

Więcej o programie, jego zasadach i zadaniach dla szkół na stronie www.szkolazklasa.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie