W poszukiwaniu pomysłów dla edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Po raz pierwszy w Polsce ruszył Sanoma Learning Lab – program, w którym blisko 50 polskich nauczycieli, studentów i przedstawicieli biznesu rozpoczęło swoją przygodę, w czasie której rozwijać będą swoje pomysły na nowoczesną edukację. Projekt ruszył w Gdańsku, a swój finał będzie miał pod koniec roku w Amsterdamie. Na autorów najlepszych projektów czeka pokaźna nagroda – 10 000 euro.fot. Young Digital Planet

Sanoma Learning Lab, to międzynarodowy projekt, który równocześnie uruchamiany jest w 5 krajach: Polsce, Holandii, Finlandii, Belgii i Szwecji. Może w nim wziąć udział każdy, kto ma pomysł na rozwój edukacji i chce wspólnie z ekspertami z całej Europy pracować nad jego rozkwitem. Głównym założeniem, jakie postawili sobie organizatorzy jest opracowanie idei, które zapewnią poprawę wyników kształcenia. 

Polska część projektu miała swoją inaugurację 3 października w V Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku. W czasie trwania Sanoma Learning Lab uczestnicy podzieleni są na robocze zespoły, w ramach których będą wspólnie pracowali online pod okiem holenderskich ekspertów nad złożonymi koncepcjami. Za koordynację webinarium w naszym kraju odpowiadają Young Digital Planet oraz Nowa Era.

„Naszym najważniejszym wyzwaniem jest wyzwolenie wśród uczestników jak największej kreatywności. Chcemy postawić w tym roku na dopasowanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Organizatorzy ze swojej strony zapewniają wsparcie, coaching, a przede wszystkim możliwość wystawienia swoich pomysłów na próbę, testowanie i uzyskanie informacji zwrotnej ze strony profesjonalistów, ale również osób, które brały udział we wcześniejszych edycjach projektu i mogą się podzielić własnymi doświadczeniami.” – mówi Agata Czopek, koordynator programu ze strony YDP. „Dla młodych i kreatywnych ludzi, którzy biorą udział w naszym projekcie takie wsparcie okazuje się bezcenne i często stymuluje ich do pełnego zaangażowania. Wierzymy, że, tak jak w poprzednich edycjach, polskie koncepcje pokażą, jak wiele jeszcze w edukacji można usprawnić i jak szybko można osiągnąć oczekiwany efekt. Liczymy na naszych nauczycieli i studentów i wierzymy, że to nasze zespoły dostana się do wielkiego finału.”

fot. Young Digital Planet 

Zamknięcie części warsztatowej nastąpi podczas podsumowania w Warszawie, 21 listopada. W jego trakcie zostaną wybrane dwa najlepsze pomysły, które zakwalifikują się do finału Sanoma Learning Lab i zmierzą się z pomysłami uczestników z Belgii, Finlandii, Holandii oraz Szwecji (do finału przejdzie w sumie 10 pomysłów).

(Źródło: Young Digital Planet)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie