W poszukiwaniu pomysłów dla edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Po raz pierwszy w Polsce ruszył Sanoma Learning Lab – program, w którym blisko 50 polskich nauczycieli, studentów i przedstawicieli biznesu rozpoczęło swoją przygodę, w czasie której rozwijać będą swoje pomysły na nowoczesną edukację. Projekt ruszył w Gdańsku, a swój finał będzie miał pod koniec roku w Amsterdamie. Na autorów najlepszych projektów czeka pokaźna nagroda – 10 000 euro.fot. Young Digital Planet

Sanoma Learning Lab, to międzynarodowy projekt, który równocześnie uruchamiany jest w 5 krajach: Polsce, Holandii, Finlandii, Belgii i Szwecji. Może w nim wziąć udział każdy, kto ma pomysł na rozwój edukacji i chce wspólnie z ekspertami z całej Europy pracować nad jego rozkwitem. Głównym założeniem, jakie postawili sobie organizatorzy jest opracowanie idei, które zapewnią poprawę wyników kształcenia. 

Polska część projektu miała swoją inaugurację 3 października w V Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku. W czasie trwania Sanoma Learning Lab uczestnicy podzieleni są na robocze zespoły, w ramach których będą wspólnie pracowali online pod okiem holenderskich ekspertów nad złożonymi koncepcjami. Za koordynację webinarium w naszym kraju odpowiadają Young Digital Planet oraz Nowa Era.

„Naszym najważniejszym wyzwaniem jest wyzwolenie wśród uczestników jak największej kreatywności. Chcemy postawić w tym roku na dopasowanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Organizatorzy ze swojej strony zapewniają wsparcie, coaching, a przede wszystkim możliwość wystawienia swoich pomysłów na próbę, testowanie i uzyskanie informacji zwrotnej ze strony profesjonalistów, ale również osób, które brały udział we wcześniejszych edycjach projektu i mogą się podzielić własnymi doświadczeniami.” – mówi Agata Czopek, koordynator programu ze strony YDP. „Dla młodych i kreatywnych ludzi, którzy biorą udział w naszym projekcie takie wsparcie okazuje się bezcenne i często stymuluje ich do pełnego zaangażowania. Wierzymy, że, tak jak w poprzednich edycjach, polskie koncepcje pokażą, jak wiele jeszcze w edukacji można usprawnić i jak szybko można osiągnąć oczekiwany efekt. Liczymy na naszych nauczycieli i studentów i wierzymy, że to nasze zespoły dostana się do wielkiego finału.”

fot. Young Digital Planet 

Zamknięcie części warsztatowej nastąpi podczas podsumowania w Warszawie, 21 listopada. W jego trakcie zostaną wybrane dwa najlepsze pomysły, które zakwalifikują się do finału Sanoma Learning Lab i zmierzą się z pomysłami uczestników z Belgii, Finlandii, Holandii oraz Szwecji (do finału przejdzie w sumie 10 pomysłów).

(Źródło: Young Digital Planet)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie