Pyton z Cambridge dla pomysłowych studentów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneRuszył konkurs Cambridge PYTHON dla studentów i młodych naukowców na przedsięwzięcie biznesowe wykorzystujące nowoczesne technologie. Organizowany jest pod hasłem "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Jego organizatorami są Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Uniwersytet w Cambridge w Anglii.

 

Autorzy najlepszych pomysłów otrzymają pomoc w pozyskaniu inwestorów dla swojego projektu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 1 czerwca 2008 r.

 

„Zwycięskie projekty będą potem jeszcze dopracowywane i szlifowane, tak by zainteresować inwestorów. Jest to druga edycja konkursu "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Przeprowadzona w 2007 roku edycja pilotażowa zakończyła się sukcesem. Autorzy pięciu z siedmiu finałowych projektów prowadzą negocjacje z inwestorami. Rozmowy dotyczą kwot od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych" – mówi Anna Perlik, przedstawicielka organizatorów. 

 

Oferowana finalistom konkursu pomoc opiera się na idei tzw. pythoningu, którą stworzył prof. Shailendra Vyakarnam z Uniwersytetu w Cambridge. Chodzi o to, aby zapewnić stawiającym pierwsze kroki w trudnym świecie biznesu młodym ludziom troskliwą opiekę. Nazwa nawiązuje do nietypowego dla gadów postępowania pytonów, które opiekują się swoim potomstwem.

 

„Dojrzały osobnik owija się wokół jaj, aby zapewnić im odpowiednią temperaturę. Rozwój zarodkowy trwa około 100 dni, przez cały ten czas pyton przebywa w pobliżu gniazda. Młode rodzą się szybko i po wykluciu są silne i gotowe do samodzielnego życia. Zdaniem prof. Vyakarnama, najważniejszymi elementami w procesie inkubacji są ludzie zaangażowani we wspieranie startujących przedsięwzięć i odpowiednia atmosfera” - podkreśliła Perlik.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej: www.cambridgepython.pl

 

(Źródło: laboratoria.net)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie