Bez empatii nie wychowamy dzieci na dobrych ludzi

fot. Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Świat to my. Jesteśmy jego częścią i mamy wspólne problemy. Trzeba rozmawiać z dziećmi o innych ludziach, o ich potrzebach. Wtedy ci «obcy» staną się bliscy. Ludzie muszą czuć się za siebie współodpowiedzialni.” – mówi Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. To właśnie Kulczyk Foundation w warszawskim Centrum Olimpijskim zorganizowała wyjątkowe Forum Eksperckie pod patronatem UNICEF Polska i Rzecznika Praw Dziecka. Wyjątkowe, bo w całości poświęcone empatii.

Forum Eksperckie dla nauczycieli i wychowawców „Wiem. Czuję… Pomagam! Empatia w szkole”, które w tym roku zainaugurowało swą działalność, to ważna część strategii edukacyjnej Kulczyk Foundation. „Rozmawiamy z uczestnikami i zaproszonymi gośćmi o znaczeniu empatii w rozwoju dziecka, a za chwilę pedagodzy otrzymają przygotowane przez ekspertów inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą o tej samej nazwie – Wiem. Czuję... Pomagam!. To 16 scenariuszy lekcji o empatii, znaczeniu edukacji, problemach globalnych. 8 dla uczniów w wieku 9-12 lat i 8 dla uczniów w wieku 13-16 lat. Trwają już zapisy. Bezpłatnie będziemy wysyłać scenariusze do wszystkich tych nauczycieli i wychowawców, które zadeklarują taką chęć.” – tłumaczy Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Specjalnymi gośćmi Forum Eksperckiego byli: Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka, Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska oraz Jan Englert, Dyrektor Artystyczny Teatru Narodowego, który mówił o znaczeniu dialogu jako podstawie porozumienia między ludźmi. Program Forum zamknęło spotkanie z Nigisti Gebreslassie Abreha, założycielką organizacji Yenege Tesfa (Hope for Tomorrow) - Breaking the Cycle. Organizacja ta prowadzi w Etiopii między innymi 6 domów dla ponad 80 dzieci, w tym schronisko dla dziewcząt, które są sierotami, pochodzą z ubogich rodzin lub doświadczyły przemocy.

Wszystkie szczegóły dotyczące konferencji znajdują się na stronie www.wiemczujepomagam.pl.

Kulczyk Foundation prowadzi też zapisy na bezpłatne scenariusze zajęć „Wiem. Czuję... Pomagam!”. Do zeszytów ze scenariuszami dołączona jest płyta z materiałami multimedialnymi. Scenariusze można zamówić w następujący sposób:

1. Proszę wysłać mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule maila proszę wpisać słowo ,,Scenariusze” oraz swoje imię i nazwisko.
2. Gdy przyjdzie mail z odpowiedzią, proszę kliknąć w link i wypełnić formularz zamówienia.
3. Teraz pozostaje już tylko oczekiwać na bezpłatną przesyłkę!

 

  

 

Kulczyk Foundation to międzynarodowa organizacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych poprzez tworzenie standardów efektywnego działania. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne. Projekty Kulczyk Foundation to m.in. program wsparcia systemu żywienia dzieci w Polsce Żółty Talerz, inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą Wiem. Czuję... Pomagam! oraz telewizyjny cykl edukacyjny Efekt Domina i związane z nim akcje pomocowe na całym świecie.

 

(Źródło: Kulczyk Foundation)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie