Bez empatii nie wychowamy dzieci na dobrych ludzi

fot. Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Świat to my. Jesteśmy jego częścią i mamy wspólne problemy. Trzeba rozmawiać z dziećmi o innych ludziach, o ich potrzebach. Wtedy ci «obcy» staną się bliscy. Ludzie muszą czuć się za siebie współodpowiedzialni.” – mówi Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. To właśnie Kulczyk Foundation w warszawskim Centrum Olimpijskim zorganizowała wyjątkowe Forum Eksperckie pod patronatem UNICEF Polska i Rzecznika Praw Dziecka. Wyjątkowe, bo w całości poświęcone empatii.

Forum Eksperckie dla nauczycieli i wychowawców „Wiem. Czuję… Pomagam! Empatia w szkole”, które w tym roku zainaugurowało swą działalność, to ważna część strategii edukacyjnej Kulczyk Foundation. „Rozmawiamy z uczestnikami i zaproszonymi gośćmi o znaczeniu empatii w rozwoju dziecka, a za chwilę pedagodzy otrzymają przygotowane przez ekspertów inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą o tej samej nazwie – Wiem. Czuję... Pomagam!. To 16 scenariuszy lekcji o empatii, znaczeniu edukacji, problemach globalnych. 8 dla uczniów w wieku 9-12 lat i 8 dla uczniów w wieku 13-16 lat. Trwają już zapisy. Bezpłatnie będziemy wysyłać scenariusze do wszystkich tych nauczycieli i wychowawców, które zadeklarują taką chęć.” – tłumaczy Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Specjalnymi gośćmi Forum Eksperckiego byli: Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka, Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska oraz Jan Englert, Dyrektor Artystyczny Teatru Narodowego, który mówił o znaczeniu dialogu jako podstawie porozumienia między ludźmi. Program Forum zamknęło spotkanie z Nigisti Gebreslassie Abreha, założycielką organizacji Yenege Tesfa (Hope for Tomorrow) - Breaking the Cycle. Organizacja ta prowadzi w Etiopii między innymi 6 domów dla ponad 80 dzieci, w tym schronisko dla dziewcząt, które są sierotami, pochodzą z ubogich rodzin lub doświadczyły przemocy.

Wszystkie szczegóły dotyczące konferencji znajdują się na stronie www.wiemczujepomagam.pl.

Kulczyk Foundation prowadzi też zapisy na bezpłatne scenariusze zajęć „Wiem. Czuję... Pomagam!”. Do zeszytów ze scenariuszami dołączona jest płyta z materiałami multimedialnymi. Scenariusze można zamówić w następujący sposób:

1. Proszę wysłać mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule maila proszę wpisać słowo ,,Scenariusze” oraz swoje imię i nazwisko.
2. Gdy przyjdzie mail z odpowiedzią, proszę kliknąć w link i wypełnić formularz zamówienia.
3. Teraz pozostaje już tylko oczekiwać na bezpłatną przesyłkę!

 

  

 

Kulczyk Foundation to międzynarodowa organizacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych poprzez tworzenie standardów efektywnego działania. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne. Projekty Kulczyk Foundation to m.in. program wsparcia systemu żywienia dzieci w Polsce Żółty Talerz, inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą Wiem. Czuję... Pomagam! oraz telewizyjny cykl edukacyjny Efekt Domina i związane z nim akcje pomocowe na całym świecie.

 

(Źródło: Kulczyk Foundation)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie