Projekt, teatr i wojna

fot. Barbara Ostrowska

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Praca projektowa należy do moich ulubionych form pracy z młodzieżą. Pozwala ona na samodzielność w odkrywaniu wiedzy, pobudza kreatywność i daje szansę pokazania swoich mocnych stron.

Dlatego też nieustannie staram się angażować młodzież mojej szkoły w projekty Erasmus+ (wcześniej Comenius). Właśnie realizujemy jeden z nich skupiony na I wojnie światowej i jej konsekwencjach: „Transforming Europe – World War I and its consequences 1918-2018”. Nie jest to temat prosty i tym bardziej warty rozważenia.

W ramach ostatniej wizyty partnerskiej w ramach projektu Erasmus+ w Ikast w Danii uczniowie pracowali nad teatralną interpretacją pięciu wierszy poetów z okresu I wojny światowej: The Soldier Rooperta Brooke’a, Dulce et decorum est. Wilfreda Owena, An Irish Airman foresees his death W.B. Yeatsa, Glory of women oraz Dreamers Siegfrieda Sassoona.

Wcześniej, jeszcze w szkołach partnerskich, wiersze te opracowywali na platformie eTwinning i podczas lekcji języka angielskiego. Początkowo mieli wybrać jedną linijkę tekstu, która szczególnie do nich przemawia, a następnie pomyśleć jak kreatywnie przedstawić ideę, która zawarta jest w tej linijce.

Reżyserzy przedstawienia – troje nauczycieli: dwoje anglistów oraz nauczycielka teatru – służyli jako doradcy i wprowadzali dodatkowe ograniczenia do przedstawienia: najpierw ograniczenie czasowe, potem gatunek (każda grupa miała przygotować impresję w innym gatunku: komedia, tragedia, bajka, etc.), następnie ilość rekwizytów czy niemożność wykorzystania gotowych dźwięków.

Po 4 dniach wytężonej pracy, warsztatów aktorskich i dramatycznych powstało 30 minutowe przedstawienie pokazujące wojnę w wielu perspektywach – nie tylko w kontekście I wojny światowej.

Zapraszam do oglądania:

 

Notka o autorce: Dr Barbara Ostrowska – psycholog, trener, nauczyciel Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie, członek grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i koordynuje projekty europejskie w swojej szkole. Niniejszy post ukazał się w blogu Superbelfrów, licencja CC-BY-SA.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie