Odznaki za umiejętności i osiągnięcia w edukacji wczesnoszkolnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Monitorowanie procesu nauczania oraz motywacja ucznia poprzez przyznawanie sprawności, wzorowane na systemie harcerskim, to podejście, które może przynieść wiele korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. W tym modelu, podobnie jak w harcerstwie, uczniowie zdobywają "sprawności/odznaki” za osiąganie konkretnych umiejętności i wiedzy, co motywuje ich do dalszej nauki i samodoskonalenia.

Wprowadzenie takiego systemu może zwiększyć zaangażowanie uczniów, ponieważ daje im poczucie sukcesu. Dla nauczycieli stanowi to narzędzie do bardziej precyzyjnego śledzenia postępów uczniów, co pozwala na indywidualizację procesu edukacyjnego i lepsze dostosowanie metod nauczania do potrzeb poszczególnych uczniów. 

Poznaj SOK, czyli „Sprawnościowy OK” - połączenie metod stosowanych w harcerstwie z ocenianiem kształtującym jako źródło motywacji w edukacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wdrożyć taki system, przy jednoczesnym wsparciu oceniania kształtującego - obejrzyj relację z konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 22-23 marca 2025 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Fundacja Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, MAC Edukacja, Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Edu3Dkacja, Educarium, FAST Heroes, Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia, Kampania "Mamy kota na punkcie mleka"

 

Notka o autorce: Beata Minta jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim. Mentorka w kursach CEO Ocenianie Kształtujące i OK zeszyt. Pracę szkolną opiera na ocenianiu kształtującym. Pasjonuje się TIK. Pracuje metodą projektową, realizuje projekty eTwinning.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie