Wiem. Czuję… Pomagam! - zapisy na bezpłatne, multimedialne scenariusze zajęć

fot. Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"Chcielibyśmy, aby nasze inspiracje do zajęć pomogły nauczycielom i wychowawcom w wychowaniu dzieci na dobrych ludzi. To lekcje empatii. Prezentujemy historie z całego świata, by dzieci poczuły, że ich rówieśnicy z Polski i z innych, często odległych, krajów mają z nimi tak wiele wspólnego" – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. Właśnie ruszają zapisy na najnowszą edycję scenariuszy zajęć „Wiem. Czuję… Pomagam!” przygotowaną przez Kulczyk Foundation. Dla nauczycieli, ale i ODN-ów, bibliotek czy ośrodków akademickich. Projekt objął honorowym patronatem Rzecznik Praw Dziecka. Wystarczy zgłosić akces i wypełnić formularz, a multimedialne scenariusze wkrótce przyjdą pocztą.

"Wiem, bo warto zrozumieć innych, zrozumieć świat. Czuję, bo warto poczuć, że ludzie pozornie obcy mogą nam być bardzo bliscy. Pomagam, bo warto działać, jeśli ktoś potrzebuje pomocy" – wyjaśnia Dominika Kulczyk. „Wiem. Czuję… Pomagam!” to 16 scenariuszy zajęć – 8 dla uczniów w wieku 9-12 lat i 8 dla uczniów w wieku 13-16 lat. Do każdego zeszytu dla danej grupy wiekowej dołączona jest płyta z materiałami filmowymi, dobranymi w ten sposób, aby odpowiadały możliwościom percepcyjnym dziecka.

W tej edycji scenariuszy wykorzystane zostały autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno problematykę danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. "Scenariusze zajęć przygotowaliśmy w taki sposób, aby spełniły wszystkie wymogi związane z zasadami edukacji szkolnej. Poruszamy ważne, często niełatwe tematy, ale w ten sposób, żeby dziecko dzięki nim z korzyścią dla siebie i otoczenia rozwijało swoją wiedzę, wyobraźnię, wrażliwość" – tłumaczy Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Do zeszytów ze scenariuszami dołączona jest płyta z materiałami multimedialnymi. Scenariusze można zamówić wchodząc na stronę http://wiemczujepomagam.pl lub w następujący sposób:

  1. Najpierw wysłać mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule maila należy wpisać słowo ,,Scenariusze” oraz swoje imię i nazwisko.
  2. Gdy przyjdzie mail z odpowiedzią, trzeba kliknąć w link i wypełnić formularz zamówienia.
  3. Teraz pozostaje już tylko oczekiwać na bezpłatną przesyłkę!

Kulczyk Foundation to międzynarodowa organizacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych poprzez tworzenie standardów efektywnego działania. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne. Projekty Kulczyk Foundation to, m.in. program wsparcia systemu żywienia dzieci w Polsce „Żółty Talerz”, inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą „Wiem. Czuję... Pomagam!” oraz telewizyjny cykl edukacyjny „Efekt Domina” i związane z nim akcje pomocowe prowadzone na całym świecie. Właśnie to ostatnie przedsięwzięcie stało się podstawą dla stworzenia scenariuszy zajęć.

(Źródło: Kulczyk Foundation)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie