Wiem. Czuję… Pomagam! - zapisy na bezpłatne, multimedialne scenariusze zajęć

fot. Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"Chcielibyśmy, aby nasze inspiracje do zajęć pomogły nauczycielom i wychowawcom w wychowaniu dzieci na dobrych ludzi. To lekcje empatii. Prezentujemy historie z całego świata, by dzieci poczuły, że ich rówieśnicy z Polski i z innych, często odległych, krajów mają z nimi tak wiele wspólnego" – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. Właśnie ruszają zapisy na najnowszą edycję scenariuszy zajęć „Wiem. Czuję… Pomagam!” przygotowaną przez Kulczyk Foundation. Dla nauczycieli, ale i ODN-ów, bibliotek czy ośrodków akademickich. Projekt objął honorowym patronatem Rzecznik Praw Dziecka. Wystarczy zgłosić akces i wypełnić formularz, a multimedialne scenariusze wkrótce przyjdą pocztą.

"Wiem, bo warto zrozumieć innych, zrozumieć świat. Czuję, bo warto poczuć, że ludzie pozornie obcy mogą nam być bardzo bliscy. Pomagam, bo warto działać, jeśli ktoś potrzebuje pomocy" – wyjaśnia Dominika Kulczyk. „Wiem. Czuję… Pomagam!” to 16 scenariuszy zajęć – 8 dla uczniów w wieku 9-12 lat i 8 dla uczniów w wieku 13-16 lat. Do każdego zeszytu dla danej grupy wiekowej dołączona jest płyta z materiałami filmowymi, dobranymi w ten sposób, aby odpowiadały możliwościom percepcyjnym dziecka.

W tej edycji scenariuszy wykorzystane zostały autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno problematykę danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. "Scenariusze zajęć przygotowaliśmy w taki sposób, aby spełniły wszystkie wymogi związane z zasadami edukacji szkolnej. Poruszamy ważne, często niełatwe tematy, ale w ten sposób, żeby dziecko dzięki nim z korzyścią dla siebie i otoczenia rozwijało swoją wiedzę, wyobraźnię, wrażliwość" – tłumaczy Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Do zeszytów ze scenariuszami dołączona jest płyta z materiałami multimedialnymi. Scenariusze można zamówić wchodząc na stronę http://wiemczujepomagam.pl lub w następujący sposób:

  1. Najpierw wysłać mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule maila należy wpisać słowo ,,Scenariusze” oraz swoje imię i nazwisko.
  2. Gdy przyjdzie mail z odpowiedzią, trzeba kliknąć w link i wypełnić formularz zamówienia.
  3. Teraz pozostaje już tylko oczekiwać na bezpłatną przesyłkę!

Kulczyk Foundation to międzynarodowa organizacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych poprzez tworzenie standardów efektywnego działania. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne. Projekty Kulczyk Foundation to, m.in. program wsparcia systemu żywienia dzieci w Polsce „Żółty Talerz”, inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą „Wiem. Czuję... Pomagam!” oraz telewizyjny cykl edukacyjny „Efekt Domina” i związane z nim akcje pomocowe prowadzone na całym świecie. Właśnie to ostatnie przedsięwzięcie stało się podstawą dla stworzenia scenariuszy zajęć.

(Źródło: Kulczyk Foundation)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie