Legendy krakowskie

fot. Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejdźcie w świat wyjątkowy, poznajcie Kraków, jakiego nie znacie. Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Głowy wawelskie” z cyklu „Legendy krakowskie”, zrealizowanym w formie teatru radiowego z pełną obsadą aktorską oraz oprawą muzyczną i dźwiękową. Pamiętajcie, że w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy. Zasiane lata temu, podlewane i pielęgnowane jest za każdym razem, gdy z ust do ust wędruje historia…

Legendy Krakowskie to niezwykła opowieść o najmłodszym krakowskim przewodniku Marcysiu... Wraz z wzorową uczennicą Ewką spotykają niecodzienną postać bankruta antykwariusza. Każdy z nich ma swoje współczesne problemy. Lecz kiedy otworzą się na siebie, kiedy zaryzykują i wspólnie wkroczą w świat magicznego miasta Krakowa, odkryją zupełnie nowy wymiar otaczającej ich rzeczywistości - znanej, a jednak niezwykłej z punktu widzenia historii, kryjącej się w zakamarkach dumnego miasta polskich królów.

Czy zdadzą sobie sprawę z tego, że problemy ludzi dawnego świata nie są znowu tak inne, od tego, z czym zmagają się oni sami na co dzień? Czy dostrzegą więź łączącą ludzi ponad czas i cywilizacyjne zmiany? Czy poznają potęgę legendy? Więcej nie zdradzamy, a zachęcamy do słuchania.

Słuchowisko wraz z towarzyszącą mu piosenką dostępne jest na stronie http://legendykrakowskie.pl, skąd można ja za darmo pobrać i korzystać.

Słuchowisko skierowane jest do dzieci w wieku 7-14 lat. Może ono stanowić uzupełniający materiał dydaktyczny do lekcji z obszaru kultury i historii Polski dla dzieci ze szkół podstawowych.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor, producent słuchowisk z serii Historia dla dzieci, przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...
Wojciech napisał/a komentarz do Tabliczka mnożenia z błędem?
Świetna inicjatywa pokazująca, że edukacja nie musi być sztywna i bezduszna. Uczenie się poprzez błę...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie