Legendy krakowskie

fot. Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejdźcie w świat wyjątkowy, poznajcie Kraków, jakiego nie znacie. Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Głowy wawelskie” z cyklu „Legendy krakowskie”, zrealizowanym w formie teatru radiowego z pełną obsadą aktorską oraz oprawą muzyczną i dźwiękową. Pamiętajcie, że w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy. Zasiane lata temu, podlewane i pielęgnowane jest za każdym razem, gdy z ust do ust wędruje historia…

Legendy Krakowskie to niezwykła opowieść o najmłodszym krakowskim przewodniku Marcysiu... Wraz z wzorową uczennicą Ewką spotykają niecodzienną postać bankruta antykwariusza. Każdy z nich ma swoje współczesne problemy. Lecz kiedy otworzą się na siebie, kiedy zaryzykują i wspólnie wkroczą w świat magicznego miasta Krakowa, odkryją zupełnie nowy wymiar otaczającej ich rzeczywistości - znanej, a jednak niezwykłej z punktu widzenia historii, kryjącej się w zakamarkach dumnego miasta polskich królów.

Czy zdadzą sobie sprawę z tego, że problemy ludzi dawnego świata nie są znowu tak inne, od tego, z czym zmagają się oni sami na co dzień? Czy dostrzegą więź łączącą ludzi ponad czas i cywilizacyjne zmiany? Czy poznają potęgę legendy? Więcej nie zdradzamy, a zachęcamy do słuchania.

Słuchowisko wraz z towarzyszącą mu piosenką dostępne jest na stronie http://legendykrakowskie.pl, skąd można ja za darmo pobrać i korzystać.

Słuchowisko skierowane jest do dzieci w wieku 7-14 lat. Może ono stanowić uzupełniający materiał dydaktyczny do lekcji z obszaru kultury i historii Polski dla dzieci ze szkół podstawowych.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor, producent słuchowisk z serii Historia dla dzieci, przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie