Konkurs na multimedialną interpretację Konstytucji RP

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

2 kwietnia 2017 r. minęło 20 lat od uchwalenia obecnie obowiązującej Konstytucji RP. Zapraszamy uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w II edycji konkursu na multimedialną interpretację Konstytucji RP. Zgłoszenia przyjmujemy do 17 maja br.

Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym. Stanowi podstawę działania państwa i integruje społeczeństwo wokół wspólnego systemu wartości. Określa prawa i obowiązki obywateli. Badania społeczne jednak wskazują, że dla wielu osób postanowienia Konstytucji nie są zrozumiałe. Zwłaszcza młodzież narzeka na język prawniczy, który zniechęca do lektury ustawy zasadniczej.

Jak można ożywić jej język, uczynić go bardziej komunikatywnym?

Jak przekonać ludzi, że Konstytucja nie jest dokumentem abstrakcyjnym, lecz ma wpływ na wiele konkretnych spraw w ich codziennym życiu?

Zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w II edycji konkursu na multimedialną interpretację praw i wolności obywatelskich zawartych w Rozdziale II Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

W tym celu należy nakręcić bądź zmontować maksymalnie 30 sekundowy film lub przygotować animację w dowolnej formie artystycznej, np. impresji, skeczu, scenki czy GIF-u. Liczy się pomysł, wyobraźnia, niestereotypowe podejście, komunikatywność.

Weź udział w naszym konkursie. Pokaż, że w 30 sekund można opowiedzieć bardzo dużo i w bardzo efektownej formie.

Zgłoszone prace oceni KAPITUŁA. Na zwycięzców czekają nagrody, w tym Nagroda Specjalna Rzecznika Praw Obywatelskich.

Zgłoszenia oraz Twoje/Wasze dzieło (na płycie CD, pendrivie lub w postaci linku) należy do 17 maja 2017 r.:

  • złożyć do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa w godzinach pracy tj. od 8.00 do 16.00 lub
  • przesłać pocztą lub przesyłką kurierską w kopercie z dopiskiem - „Konkurs KONSTYTUCYJNY – Anna Grzelak” na adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa lub
  • przesłać link z załączonymi skanami dokumentów na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W przypadku przesyłania Wniosku w formie elektronicznej konieczne jest przesłanie oryginałów dokumentów na powyższy adres Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.

Wspiera nas Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy! Tegoroczny laureat będzie mógł zaprezentować swoją pracę podczas Przystanku WOODSTOCK, gdzie Rzecznik Praw Obywatelskich ze współpracownikami również będzie obecny.

Konkurs jest skierowany do uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Mogą w nim wziąć udział uczniowie indywidualnie bądź grupowo pod opieką nauczyciela lub rodzica.

Więcej informacji można znaleźć w regulaminie konkursu na stronie: https://www.rpo.gov.pl/pl/content/ii-edycja-konkursu-dla-uczniow-szkol-gimnazjalnych-lub-ponadgimnazjalnych.

Szanowni Nauczyciele, zachęcamy, aby przy okazji wykorzystać zapisy regulaminu Konkursu, zwłaszcza dotyczące ochrony danych osobowych i wykorzystania wizerunku, podczas lekcji Wiedzy o Społeczeństwie. Są to bardzo ważne kwestie w dobie cyfryzacji i mediów społecznościowych. Dyskusja o nich może dobrze służyć podnoszeniu poziomu świadomości prawnej w środowisku uczniowskim.

Więcej informacji na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie