Konkurs na multimedialną interpretację Konstytucji RP

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

2 kwietnia 2017 r. minęło 20 lat od uchwalenia obecnie obowiązującej Konstytucji RP. Zapraszamy uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w II edycji konkursu na multimedialną interpretację Konstytucji RP. Zgłoszenia przyjmujemy do 17 maja br.

Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym. Stanowi podstawę działania państwa i integruje społeczeństwo wokół wspólnego systemu wartości. Określa prawa i obowiązki obywateli. Badania społeczne jednak wskazują, że dla wielu osób postanowienia Konstytucji nie są zrozumiałe. Zwłaszcza młodzież narzeka na język prawniczy, który zniechęca do lektury ustawy zasadniczej.

Jak można ożywić jej język, uczynić go bardziej komunikatywnym?

Jak przekonać ludzi, że Konstytucja nie jest dokumentem abstrakcyjnym, lecz ma wpływ na wiele konkretnych spraw w ich codziennym życiu?

Zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w II edycji konkursu na multimedialną interpretację praw i wolności obywatelskich zawartych w Rozdziale II Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

W tym celu należy nakręcić bądź zmontować maksymalnie 30 sekundowy film lub przygotować animację w dowolnej formie artystycznej, np. impresji, skeczu, scenki czy GIF-u. Liczy się pomysł, wyobraźnia, niestereotypowe podejście, komunikatywność.

Weź udział w naszym konkursie. Pokaż, że w 30 sekund można opowiedzieć bardzo dużo i w bardzo efektownej formie.

Zgłoszone prace oceni KAPITUŁA. Na zwycięzców czekają nagrody, w tym Nagroda Specjalna Rzecznika Praw Obywatelskich.

Zgłoszenia oraz Twoje/Wasze dzieło (na płycie CD, pendrivie lub w postaci linku) należy do 17 maja 2017 r.:

  • złożyć do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa w godzinach pracy tj. od 8.00 do 16.00 lub
  • przesłać pocztą lub przesyłką kurierską w kopercie z dopiskiem - „Konkurs KONSTYTUCYJNY – Anna Grzelak” na adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa lub
  • przesłać link z załączonymi skanami dokumentów na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W przypadku przesyłania Wniosku w formie elektronicznej konieczne jest przesłanie oryginałów dokumentów na powyższy adres Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.

Wspiera nas Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy! Tegoroczny laureat będzie mógł zaprezentować swoją pracę podczas Przystanku WOODSTOCK, gdzie Rzecznik Praw Obywatelskich ze współpracownikami również będzie obecny.

Konkurs jest skierowany do uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Mogą w nim wziąć udział uczniowie indywidualnie bądź grupowo pod opieką nauczyciela lub rodzica.

Więcej informacji można znaleźć w regulaminie konkursu na stronie: https://www.rpo.gov.pl/pl/content/ii-edycja-konkursu-dla-uczniow-szkol-gimnazjalnych-lub-ponadgimnazjalnych.

Szanowni Nauczyciele, zachęcamy, aby przy okazji wykorzystać zapisy regulaminu Konkursu, zwłaszcza dotyczące ochrony danych osobowych i wykorzystania wizerunku, podczas lekcji Wiedzy o Społeczeństwie. Są to bardzo ważne kwestie w dobie cyfryzacji i mediów społecznościowych. Dyskusja o nich może dobrze służyć podnoszeniu poziomu świadomości prawnej w środowisku uczniowskim.

Więcej informacji na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie