Milion na Bank - spróbuj swoich sił

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Umiejętność gospodarowania własnymi zasobami finansowymi można zaliczyć do grupy najważniejszych kompetencji, które przydadzą się każdemu młodemu człowiekowi kończącemu edukację szkolną. Problem w tym, że z racji wybitnie praktycznego charakteru edukacji finansowej, ciężko, jeśli w ogóle to możliwe, pokazać różne warianty postępowania i nauczyć młodzież podejmować racjonalne decyzje finansowe na etapie edukacji szkolnej.

W szkole brakuje zajęć praktycznych, które pomogłyby lepiej zrozumieć złożony świat finansów. W zasadzie - poza projektami edukacyjnymi jako formą uzupełniającą program nauczania- szkoła nie będzie w stanie rozwinąć kompetencji finansowych młodzieży. Można inwestować wiele sił i środków w zajęcia szkolne z edukacji finansowej, ale one są tylko pewnym wprowadzeniem teoretycznym do świata finansów. Te kompetencje rozwijamy przez całe życie i większość ludzi wciąż uczy się na swoich błędach. Czy jest jakaś inna opcja? Pewną pomocą mogą być gry symulacyjne, które odwzorowują mechanizmy rynku finansowego i pozwalają na sprawdzenie skutków dobrych lub złych decyzji finansowych.

Jedną z propozycji aktywności, która może pomóc lepiej zrozumieć mechanizmy świata finansów jest konkurs Milion na Bank. Jest on przeznaczony dla uczniów szkół średnich (ponadgimnazjalnych).

Celem gry jest zgromadzenie wirtualnego kapitału w wysokości co najmniej 1.000.000,00 zł w jak najmniejszej liczbie tur.

Aby wziąć udział w Konkursie Milion na Bank, zagraj o PIERWSZY MILION w grze inwestycyjnej:

Rejestracja zgłoszenia jest możliwa od 18.12.2017, a zagrać w grę należy nie później niż do końca dnia 15.02.2018 r. Do 20.02.2018 r. nastąpi ogłoszenie wyników.

Informacje o Konkursie Milion na Bank, regulamin oraz materiały uzupełniające dostępne są na stronie - www.bakcyl.wib.org.pl/milionnabank.

Natomiast osoby, które chcą „poćwiczyć” różne warianty zachowań na rynkach finansowych, zapraszamy na Trening na stronę gry edukacyjnej Pierwszy Milion: http://www.1milion.edu.pl/pl/site.html.

Organizatorami konkursu „Milion na Bank“ są Fundacja Warszawski Instytut Bankowości i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!

Konkurs zorganizowany został w ramach wspólnej inicjatywy Sektorowego Projektu „Bankowcy dla Edukacji” oraz Programu Rozwoju Przedsiębiorczości „Tydzień dla Oszczędzania” (edycja 2017).

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie