W Polskę wyruszyli #SuperKoderzy

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Trenerzy #SuperKoderów ruszyli w Polskę. Cel mają konkretny - przeszkolić 340 nauczycieli ze 170 szkół biorących udział w III edycji programu edukacji cyfrowej Fundacji Orange - #SuperKoderzy. Łącznie w 16 miastach w Polsce zrealizowanych zostanie 30 jednodniowych szkoleń z różnych ścieżek tematycznych.

Nauczyciele podczas szkoleń pod okiem wyspecjalizowanych edukatorów poznają podstawy programowania oraz prace z robotami. Wszystko po to, by od września móc dzielić się tą wiedzą z uczniami szkół podstawowych. Szkoły uczestniczące w #SuperKoderach mają do wyboru jedną z dziewięciu ścieżek tematycznych. Każda szkoła otrzymuje grant na zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Uczniowie na zajęciach, nie tylko będą pogłębiać wiedzę z danego przedmiotu, ale również poprzez zabawę uczyć się będą podstaw programowania, poznawać świat nowych technologii oraz obsługiwać roboty – Lofi, mBoty, Ozoboty – w zależności od wybranej ścieżki. W zeszłorocznej edycji programu #SuperKoderami zostało przeszło 3000 uczniów. Liczymy, że w tym roku grono #Superkoderów również licznie się powiększy.

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych. Na stronie https://superkoderzy.pl/scenariusze/ nauczyciele znajdą 9 zestawów ścieżek edukacyjnych po 12 szczegółowych scenariuszy lekcji atrakcyjnych dla uczniów i dopasowanych do podstawy programowej. Są one ogólnodostępne – mogą z nich korzystać wszystkie szkoły zainteresowane wprowadzaniem ciekawych zajęć z programowania i robotyki na zajęciach przedmiotowych.

Partnerami programu są: Fundacja Think! (także operator programu) oraz Akademia Młodego Hakera.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie