Ślady przeszłości - kurs internetowy dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneCentrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
 
Program Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki organizowany jest od 2001r. przez CEO we współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Działania realizowane w roku szkolnym 2008/09 finansowane są ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
Program jest doskonałą propozycją na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Cieszy się dużą popularnością zarówno wśród pedagogów, jak i uczniów. Od początku udział wzięło ponad 2500 szkół, zaś w prace na rzecz ochrony zabytków zaangażowało się blisko 50 000 uczniów.

Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytkiKurs składa się z sześciu miesięcznych modułów (listopad 2008 – maj 2009) i ma na celu wsparcie nauczycieli w realizacji projektów ze swoimi uczniami. Uczestnicy stopniowo są wprowadzani w kolejne etapy pracy nad projektem. W każdym z modułów otrzymują materiały dydaktyczne i wskazówki do zastosowania ich w pracy z uczniami w szkole. Podczas trwania modułu uczestnicy wprowadzają (wypróbowują) w praktyce poznane zagadnienia i metody pracy. Wnioski wynikające z z realizacji kolejnych etapów umieszczają w sprawozdaniu, które publikują na platformie kursu pod koniec trwania modułu. Każdy uczestnik ma ścisły kontakt ze swoim moderatorem, który komentuje jego sprawozdania. Dostępne są także inne sposoby interakcji (forum, rozmowa z moderatorem, pytania do eksperta). Sprawozdania napisane przez innych nauczycieli dostępne są dla wszystkich uczestników kursu. Możliwe jest ich komentowanie, a dyskusja na forum jest stałym wymogiem kursu.

Kurs prowadzony jest metodą „3 x i”, co oznacza:
indywidualną opiekę (coaching) – każdy z kursantów korzysta ze wsparcia doświadczonego moderatora ;
interakcję – w kursie jest kilka różnych form wymiany doświadczeń między uczestnikami kursu, uczestnikami i moderatorami oraz uczestnikami i kierownikiem. Uczestnicy wzajemnie komentują sprawozdania i wymieniają się doświadczeniami na forum kursu.
internet – kurs prowadzony jest wyłącznie na platformie internetowej. Nie przewiduje się spotkań i zjazdów.

„Możesz liczyć na pomoc, życzliwy komentarz. Rozwiniesz swoje umiejętności, wzbogacisz swoją wiedzę. Spotkasz samych pozytywnie zakręconych“ - tak o kursie internetowym „Ślady przeszłości“ piszą jego zeszłoroczni uczestnicy.
 
Uczestnicy poznają założenia i etapy pracy metodą projektu, dzięki czemu będą mogli wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w swojej pracy dydaktycznej. Przedyskutują z innymi uczestnikami korzyści i trudności wypływające ze stosowania tej metody pracy. Dzięki bieżącej informacji zwrotnej, będą mieli możliwość lepszego dopracowania projektów szkolnych, a tym samym projekty będą bardziej interesujące i lepiej zrealizowane.

W kursie może wziąć udział 40 osób. O przyjęciu na kurs zadecyduje kolejność zgłoszeń. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 31 października br. Cena za udział w kursie wynosi 100 zł.
 
Więcej informacji na stronie CEO.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie