Rzeczywistość rozszerzona polskiej szkoły

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Panel inauguracyjny, wywiady, interaktywne wykłady, eksperckie webinary, warsztaty, gorące dyskusje, giełda inicjatyw – wszystko wyłącznie online. Tak przebiegać będzie tegoroczna konferencja Pokazać – Przekazać 2020 Centrum Nauki Kopernik. Ze względu na pandemię została przeniesiona do świata wirtualnego. Potrwa od początku lipca do końca sierpnia. Edunews.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia edukacyjnego.

Hasłem tegorocznej konferencji Pokazać Przekazać jest „Szkoła: rzeczywistość rozszerzona”. Rozszerzona o nowe role i zdania, jakie przypadły rodzicom, uczniom i nauczycielom, ale i o nowoczesne narzędzia i technologie, z których korzystali i powinni nadal korzystać w procesie uczenia (się).

Konferencja została podzielona na trzy etapy różniące się intensywnością działań, czasem trwania oraz zaangażowaniem odbiorców. Centrum Nauki Kopernik zaprasza do uczestnictwa rodziców, nauczycieli, dyrektorów, edukatorów, samorządowców, przedstawicieli III sektora i uczniów - wszystkie osoby, którym zależy na poprawie jakości edukacji w Polsce.

W 2019 roku uczestnicy przyglądali się roli nauczyciela w rzeczywistości XXI wieku, która, przynosząc zmiany społeczne i technologiczne, wymusiła zmiany w edukacji. W Polsce temat ten zyskał dodatkowy kontekst ze względu na napięcia w środowisku nauczycielskim związane ze strajkiem i kolejnym etapem wdrażania reformy szkolnictwa. W tym roku wybuchła pandemia. Dzieci, młodzież, ich rodzice oraz nauczyciele i dyrektorzy nagle znaleźli się w nowej rzeczywistości. Z dnia na dzień lekcje przeniosły się z budynku szkoły do świata wirtualnego. Edukacja zdalna obnażyła słabości i brak przygotowania systemu. Z drugiej strony sama szkolna społeczność okazała się silna i zdeterminowana. W nowej sytuacji pojawiły się nowe pomysły i inicjatywy, chęć niesienia wzajemnej pomocy.

Refleksja nad zdalną edukacją – czyli próba zrozumienia, co się wydarzyło w ostatnich trzech miesiącach – to pierwszy etap konferencji i element szerszego spojrzenia. Punktem odniesienia do wszystkich działań podczas konferencji będzie dyskusja dotycząca redefinicji funkcji szkoły. Uczestnicy spróbują ją zaprojektować na nowo. Zanim to nastąpi będą eksplorować trzy obszary, które organizator konferencji zidentyfikował jako wymagające rekonstrukcji: relacje i role, jakie w społeczności szkolnej pełnią uczniowie, rodzice, nauczyciele i dyrektorzy; metody pracy i sposoby uczenia i uczenia się oraz narzędzia i zasoby edukacyjne, którymi dysponujemy. Do uzyskania jak najszerszej perspektywy posłużą różnorodne formaty: panele dyskusyjne, interaktywne wykłady, eksperckie webinaria, wywiady z uczniami, nauczycielami, rodzicami, warsztaty które pomogą wypracować konkretne rozwiązania na przyszłość.

Udział w PP2020 online jest bezpłatny. Na webinary (w lipcu), warsztaty (w sierpniu) oraz finał konferencji (26 sierpnia) trzeba się rejestrować. Panel Inaugurujący konferencję odbędzie się 2 lipca o godzinie 19.00 – streaming wydarzenia na kanale YouTube Centrum Nauki Kopernik.

Więcej informacji: http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/konferencja-pokazac-przekazac/  
Zobacz także Wydarzenia na FB oraz polub Fanpage PP na FB.

Partnerzy merytoryczni: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Szkoła Edukacji UW i PAWF, Fundacja Centrum Cyfrowe

Patroni Medialni konferencji: Edunews, Superbelfrzy RP, Głos Nauczycielski, Dyrektor Szkoły, Wyborcza.pl

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie