Rusza CyberMocn@ Szkoła

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pandemia koronawirusa pokazała, jak wiele jest do zrobienia w zakresie nie tylko edukacji cyfrowej, ale przede wszystkim bezpieczeństwa w sieci oraz wykorzystania nowych technologii dla prowadzenia ciekawych i angażujących zajęć dla dzieci i młodzieży. Projekt CyberMocna Szkoła skierowany jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wychowawców oraz nauczycieli języka angielskiego. Projekt realizowany jest przez Fundację Citi Handlowy im. L. Kronenberga. W projekcie udział wezmą eksperci z projektu edukacyjnego Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni, funkcjonującego przy programie Bankowcy dla Edukacji, prowadzonym przez Związek Banków Polskich. Partnerem projektu jest szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży Early Stage.

Program profesjonalnych szkoleń został przygotowany w oparciu o pogłębione badania potrzeb nauczycieli w dobie COVID -19 i ma na celu wsparcie ich w codziennych obowiązkach. Jego zadaniem jest wyposażenie uczestników w narzędzia i rozwiązania technologiczne, usprawniające codzienną pracę z uczniem (również w trybie on-line). Dodatkowo program ma na celu dostarczenie wiedzy na temat bezpieczeństwa w sieci, jak poruszać się w świecie wirtualnym, by unikać róznego rodzaju zwiazanych z nim zagrożeń.

Jak mówi Dorota Szostek-Rustecka, Prezes Zarządu Fundacji Citi Handlowy: Od momentu zamknięcia szkół docierały do nas sygnały o wyzwaniu jakim dla rodziców, dzieci, ale także nauczycieli jest edukacja zdalna. Z dużym uznaniem przy tym przyglądaliśmy się nauczycielom języków obcych, którzy najszybciej adaptowali się do nowych warunków. Citi Handlowy z kolei ma ogromne doświadczenie w zakresie realizacji projektów edukacyjnych dot. cyberbezpieczeństwa w sieci. Postanowiliśmy więc wykorzystać te doświadczenia i stworzyliśmy projekt CyberMocna Szkoła – o tym jak bezpiecznie poruszać się w cyberprzestrzeni oraz jak wykorzystać jej potencjał dla rozwoju swojej szkoły i codziennego nauczania.

Tonia Bochińska, współwłaścicielka szkoły języka angielskiego Early Stage podkreśla, że edukacja zdalna to wyzwanie, przed którym stoi szkoła XXI wieku. Jak wspomina: Na samym początku pandemii, gdy zostały zamknięte szkoły, nie myśleliśmy, że uda się nam przenieść kilkadziesiąt tysięcy naszych uczniów do nauczania zdalnego. Musieliśmy w bardzo krótkim czasie wymyślić i stworzyć taką formułę, która odpowiadałaby zarówno rodzicom jak i samym uczniom. Udało się nam to. Obecnie szlifujemy nasz model nauczania, zarówno w systemie tradycyjnym, jak i zdalnym. Uważam, że jako odpowiedzialna firma, powinniśmy podzielić się uzyskaną wiedzą. Stąd nasza obecność w projekcie CyberMocn@ Szkoła.

Podczas zajęć realizowanych między październikiem 2020 a kwietniem 2021, nauczyciele, którzy będą brać udział w projekcie otrzymają scenariusze zajęć, dostęp do tematycznych webinarów i podcastów. Zajęcia poprowadzą renomowani specjaliści z danych dziedzin.

Na zakończenie uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w projekcie.

 

(Źródło: Fundacja Citi Handlowy)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie