Poradnik wychow@wcy

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pandemia COVID-19 zmieniła dotychczasowy system nauczania. Fundacja Citi Handlowy oraz Fundacja Stocznia wierzą jednak, że nawet z tak trudnego zakrętu można wyjść obronną ręką. Dlatego też przygotowały Poradnik wychow@wcy – materiał, który ma pomóc zadbać o dobrostan uczniów polskich szkół. Twórcy Poradnika wyszli z założenia, że technologie, które szturmem wdarły się do polskiej szkoły, nie powinny z niej zniknąć wraz z końcem pandemii, ale stać się jej integralną częścią.

Poradnik wychow@wcy, to zbiór sprawdzonych i przetestowanych przez nauczycieli w różnych szkołach i z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku rozwiązań technologicznych, ale przede wszystkim to zestaw scenariuszy lekcji oraz inspiracji, które mają pomóc zadbać o trzy ważne sfery: dobrostan psychiczny dzieci, ich kondycję fizyczną oraz rozwój społeczny, w tym najważniejsze – dobre relacje z rówieśnikami i integrację z klasą. Poradnik jest darmowy i dostępny na stronie www.cybermocnaszkola.pl.

Lockdowny i związana z nimi izolacja miały bardzo duży negatywny wpływ na samopoczucie i zdrowie psychiczne uczniów. Ale problemy z dbaniem o ten aspekt ich zdrowia i rozwoju nie zaczęły się wraz z pandemią i nie skończą się wraz z nią – zauważa Aleksandra Pierścińska z Fundacji Stocznia. – Wielu nauczycieli widziało w trudnym pandemicznym doświadczeniu szansę na to, żeby emocje i dobre samopoczucie uczniów stały się w końcu ważnym tematem w polskiej szkole – w końcu uczeń w złej kondycji psychofizycznej, o obniżonej samoocenie, słabo zmotywowany czy nie utrzymujący relacji ze społecznością szkolną nie będzie też osiągał dobrych wyników w nauce. Faktem jest, że nauczycielom brakuje narzędzi, żeby zadbać o dobrostan podopiecznych. Mam nadzieję, że Poradnik, który powstał dzięki pracy wspaniałych pedagogów i wychowawców z całej Polski pomoże chociaż w jakimś stopniu uzupełnić tę lukę.

Jak podkreśla Dorota Szostek – Rustecka, Prezes Zarządu Fundacji Citi Handlowy: Chcemy wierzyć, że nawet tak graniczne doświadczenia, jak pandemia, z których negatywnymi skutkami przyjdzie nam się jeszcze długo mierzyć, można przekuć w coś dobrego. Z taką intencją powstał Poradnik wychow@awcy. To efekt naszych rozmów z wieloma nauczycielkami/nauczycielami – uczestniczkami/uczestnikami naszego programu „CyberMocn@Szkoła”. Celem tego programu jest wsparcie nauczycieli w nauczaniu online, jak również poszerzenie ich wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w internecie oraz cyberzagrożeń, a wreszcie tego, jak wykorzystywać nowe technologie, by rozbudzać ciekawość, wzmacniać poczucie własnej wartości oraz dobre relacje wśród uczniów. Już w połowie września rozpoczynamy nabór do kolejnej edycji programu.

Cybermocn@Szkoła to projekt, który powstał w odpowiedzi na wyzwania związane z edukacją zdalną i hybrydową. Ma na celu wspieranie nauczycieli w codziennym wykonywaniu obowiązków zawodowych. Co ważne, proponowane w ramach programu rozwiązania zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły być stosowane również w nauczaniu hybrydowym oraz po zakończeniu pandemii, kiedy nauczanie na dobre powróci do szkół.

Program wystartował w październiku 2020 roku. Rekrutacja do niego zamknęła się w pierwszych 24 godzinach. Fundacja otrzymała ponad pół tysiąca zgłoszeń i rozszerzyła zakładaną pulę „adresatów” projektu do niemal 600 uczestników. W 2020 roku odbyły się dwa wykłady otwarte z liczbą słuchaczy sięgającą niemal 2 tys. osób oraz dwa spotkania warsztatowe dla 13 grup nauczycieli.

Informacje o programie oraz o zapisach na kolejna edycję (połowa września 2021) dostępne na stronie www.cybermocnaszkola.pl.

 

(Źródło: Fundacja CitiHandlowy im. L. Kronenberga)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie