Poradnik wychow@wcy

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pandemia COVID-19 zmieniła dotychczasowy system nauczania. Fundacja Citi Handlowy oraz Fundacja Stocznia wierzą jednak, że nawet z tak trudnego zakrętu można wyjść obronną ręką. Dlatego też przygotowały Poradnik wychow@wcy – materiał, który ma pomóc zadbać o dobrostan uczniów polskich szkół. Twórcy Poradnika wyszli z założenia, że technologie, które szturmem wdarły się do polskiej szkoły, nie powinny z niej zniknąć wraz z końcem pandemii, ale stać się jej integralną częścią.

Poradnik wychow@wcy, to zbiór sprawdzonych i przetestowanych przez nauczycieli w różnych szkołach i z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku rozwiązań technologicznych, ale przede wszystkim to zestaw scenariuszy lekcji oraz inspiracji, które mają pomóc zadbać o trzy ważne sfery: dobrostan psychiczny dzieci, ich kondycję fizyczną oraz rozwój społeczny, w tym najważniejsze – dobre relacje z rówieśnikami i integrację z klasą. Poradnik jest darmowy i dostępny na stronie www.cybermocnaszkola.pl.

Lockdowny i związana z nimi izolacja miały bardzo duży negatywny wpływ na samopoczucie i zdrowie psychiczne uczniów. Ale problemy z dbaniem o ten aspekt ich zdrowia i rozwoju nie zaczęły się wraz z pandemią i nie skończą się wraz z nią – zauważa Aleksandra Pierścińska z Fundacji Stocznia. – Wielu nauczycieli widziało w trudnym pandemicznym doświadczeniu szansę na to, żeby emocje i dobre samopoczucie uczniów stały się w końcu ważnym tematem w polskiej szkole – w końcu uczeń w złej kondycji psychofizycznej, o obniżonej samoocenie, słabo zmotywowany czy nie utrzymujący relacji ze społecznością szkolną nie będzie też osiągał dobrych wyników w nauce. Faktem jest, że nauczycielom brakuje narzędzi, żeby zadbać o dobrostan podopiecznych. Mam nadzieję, że Poradnik, który powstał dzięki pracy wspaniałych pedagogów i wychowawców z całej Polski pomoże chociaż w jakimś stopniu uzupełnić tę lukę.

Jak podkreśla Dorota Szostek – Rustecka, Prezes Zarządu Fundacji Citi Handlowy: Chcemy wierzyć, że nawet tak graniczne doświadczenia, jak pandemia, z których negatywnymi skutkami przyjdzie nam się jeszcze długo mierzyć, można przekuć w coś dobrego. Z taką intencją powstał Poradnik wychow@awcy. To efekt naszych rozmów z wieloma nauczycielkami/nauczycielami – uczestniczkami/uczestnikami naszego programu „CyberMocn@Szkoła”. Celem tego programu jest wsparcie nauczycieli w nauczaniu online, jak również poszerzenie ich wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w internecie oraz cyberzagrożeń, a wreszcie tego, jak wykorzystywać nowe technologie, by rozbudzać ciekawość, wzmacniać poczucie własnej wartości oraz dobre relacje wśród uczniów. Już w połowie września rozpoczynamy nabór do kolejnej edycji programu.

Cybermocn@Szkoła to projekt, który powstał w odpowiedzi na wyzwania związane z edukacją zdalną i hybrydową. Ma na celu wspieranie nauczycieli w codziennym wykonywaniu obowiązków zawodowych. Co ważne, proponowane w ramach programu rozwiązania zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły być stosowane również w nauczaniu hybrydowym oraz po zakończeniu pandemii, kiedy nauczanie na dobre powróci do szkół.

Program wystartował w październiku 2020 roku. Rekrutacja do niego zamknęła się w pierwszych 24 godzinach. Fundacja otrzymała ponad pół tysiąca zgłoszeń i rozszerzyła zakładaną pulę „adresatów” projektu do niemal 600 uczestników. W 2020 roku odbyły się dwa wykłady otwarte z liczbą słuchaczy sięgającą niemal 2 tys. osób oraz dwa spotkania warsztatowe dla 13 grup nauczycieli.

Informacje o programie oraz o zapisach na kolejna edycję (połowa września 2021) dostępne na stronie www.cybermocnaszkola.pl.

 

(Źródło: Fundacja CitiHandlowy im. L. Kronenberga)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie