Cyfrowy Dialog zaprasza na CodeWeek 2021

fot. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wielka międzynarodowa inicjatywa, w której biorą setki – a wręcz tysiące uczestniczek i uczestników. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania obchodzimy w dniach 9–24 października, a do udziału zachęcamy wszystkich – zarówno tych, którzy już kodują, jak i tych niepewnych i onieśmielonych! Warto zainteresować się tematem – nie dla zasady, trendu czy mody, ale dla realnych wartości, jakie niesie wspólna nauka programowania. Organizatorami CodeWeek w Polsce są NASK oraz KPRM, a Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog zostało po raz kolejny jednym z parterów inicjatywy, co napawa nas dziecięcą radością – idea Tygodnia Kodowania jest bardzo bliska naszym edukacyjnym sercom.

Dlatego zapraszamy na szereg wydarzeń, podczas których każdy może znaleźć coś dla siebie – nauczycielki i nauczyciele, edukatorki i edukatorzy, dzieci, młodzież czy rodzice. Możliwości wspólnego odkrywania świata programowania razem z Cyfrowym Dialogiem jest tak dużo, że postanowiliśmy stworzyć podręczny kalendarz online, w którym znajdziesz daty najważniejszych wydarzeń i atrakcji oraz linki prowadzące do spotkań.

Poniżej zamieszczamy skrócony opis poszczególnych spotkań online – jesteśmy pewni, że wybierzesz pośród nich coś dla siebie i swoich podopiecznych.

Dla nauczycielek i nauczycieli – zacznij programować z uczennicami i uczniami w jednym z kultowych uniwersów...

13.10, godz. 19:30–20:30: Wizualny język programowania Scratch – odkryj możliwości znanego na całym świecie wizualnego języka programowania Scratch. Poznaj z nami pomarańczowego kota, by przedstawić go swoim uczennicom i uczniom z klas II–IV SP. Prowadzi Krzysztof Jaworski. Zarejestruj się TUTAJ.

19.10, godz. 19:30–20:30: Minecraft dla klas 4–6 SP – zabierzemy Cię do sześciennego uniwersum kultowej gry Minecraft. Podczas webinaru Anna Jędryczko pokaże Ci, że Minecraft może być świetnym narzędziem edukacyjnym, które warto zgłębić. Zarejestruj się TUTAJ.

21.10, godz. 19:30–20:30 – Python dla klas 7–8 SP: – Jeśli Twoi uczniowie świetnie znają Scratcha i chcą się dalej rozwijać, koniecznie dołącz do webinaru Sylwii Milczarek, która wesprze Cię w pierwszych krokach stawianych w Pythonie. Zarejestruj się TUTAJ.

Webinary dla uczennic i uczniów razem z Krzysztofem Jaworskim:

12.10, 17:00–18:30: Sesja treningowa ze sztuczną inteligencją dla dzieci w wieku 9–12 lat* – teatr lalek i sztuczna inteligencja? Brzmi jak rewelacja z kosmosu? Sprawdź, czy te dwa światy mogą się spotkać i co z tego wynika. Link do wydarzenia: https://cyfrowydialog.clickmeeting.com/codeweek1 

14.10, 17:00–18:30: Scratch i sztuczna inteligencja dla dzieci w wieku 12–14 lat* – zastanawiasz się czasem, co by było, gdyby komputery mogły odczytywać emocje? A może masz czasem wrażenie, że faktycznie tak jest! Sprawdź swoje intuicje podczas spotkania! Zapisz link do wydarzenia: https://cyfrowydialog.clickmeeting.com/codeweek2 

20.10, 09:00–09:45, 10:00–10:45, 11:00–11:45: Scratch dobry, Code Week maraton po Europie – kolejna edycja projektu dla uczennic i uczniów klas 1–3 SP przed nami! Pierwsze wydarzenie w ramach tego projektu to aż trzy scratchowe lekcje, które zrealizowane będą w ramach inicjatywy Meet and Code 2021**. Zapisz link do wydarzenia: https://bit.ly/sdcodeweek i dołącz do nas ze swoją klasą.

* Webinary organizowane są przez NASK oraz KPRM, nasze Stowarzyszenie zajmuje się przygotowaniem merytorycznym i przeprowadzeniem spotkań.

**Sponsorem inicjatywy Meet and Code 2021 jest SAP, parterem Fundacja TechSoup.

A może spotkanie online w ramach Amazon STEM Kindloteka?

Wyjątkowym dniem podczas CodeWeek będzie 18 października, kiedy to zapraszamy wszystkich chętnych na aż cztery wyjątkowe spotkania online, które realizujemy w ramach programu Amazon STEM Kidloteka – dzieci z nauczycielkami i nauczycielami, rodzicami, rodzeństwem, dziadkami, przyjaciółmi. Co przygotowaliśmy?

• 9:00–9:45 OPOWIEŚCI DZIWNEJ TREŚCI, czyli jak zakodować książkę? – zaprasza Ania Krawczyk. Podczas warsztatów przekonasz się, co łączy kodowanie i książki. Zobaczysz, że zabawa ze Scratchem to dużo więcej niż zera i jedynki! Zapisz link do wydarzenia: bit.ly/codeweekkindloteka.

• 10:00–10:45 Super moce kredek – zaprasza Mariola Fik. Kredki mają... wystrzałowe możliwości Sprawdź, czy to prawda! Zgromadź poniższe przedmioty i dołącz do spotkania z mistrzynią majsterkowania! Przygotuj: 4 kredki, kilka gumek recepturek, taśma klejąca lub izolacyjna, słomka do picia (najlepiej z większą średnicą), nożyczki i patyczek kosmetyczny. Zapisz link do wydarzenia: bit.ly/codeweekkindloteka.

• 11:00–11:45 Przygody ze Scottie Go – zaprasza Agnieszka Chomicka-Bosy. Znasz grę Scottie Go? Jeśli tak, to wiesz, ile radochy potrafi dostarczać wspólna zabawa. Jeśli nie, to... czas to zmienić. Rozwijaj z nami kreatywność, logiczne myślenie i kompetencje miękkie. Zapisz link do wydarzenia: bit.ly/codeweekkindloteka.

• 18:00–18:45 Jak ugryźć Makey Makey? – zaprasza Joanna Apanasewicz. Wskakuj na webinar, podczas którego dowiesz się, czym jest płytka mechatroniczna Makey Makey i dlaczego dzieci (oraz dorośli) ją uwielbiają. Zapisz link do wydarzenia: bit.ly/codeweekkindloteka.

To nie koniec! Podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania publikować będziemy inspirujące wideo na naszym Facebooku, w planie mamy też... podcasty z miłośniczkami i miłośnikami kodowania. Jak widzisz, Cyfrowy Dialog zadbał o to, by czas CodeWeeka wypełniony był przeróżnymi atrakcjami, spotkaniami i inspiracjami. Pamiętaj, by zgłosić także swoje wydarzenie, niezależnie od jego formy, miejsca i grupy, dla której planujesz przygotować jakąś zakodowaną aktywność. Jak to zrobić? To bardzo proste – zajrzyj na stronę https://codeweek.eu/schools i przekonaj się, że CodeWeek jest otwarty także dla Ciebie.

Do zobaczenia!

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie