Poznaj kobiety, o których nie przeczytasz w podręcznikach do historii

fot. History Channel

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Telewizja HISTORY przygotowała projekt Herstory, który poświęcony jest historiom inspirujących kobiet – od twórczyni kodeków, przez antropolożki, po tajne agentki. Postaci wybitnych Polek przybliżą nam podcasty, dzieła sztuki i wyjątkowa aukcja charytatywna, a także specjalnie opracowane scenariusze lekcji.

HISTORY Channel we współpracy z Edunews.pl przygotowała bezpłatne scenariusze lekcji dla nauczycieli.

Herstory to projekt, przy którym w moim zespole chce pracować każdy i zważywszy na szeroki zakres działań, każdy taką szansę dostał. Zaczynając od kampanii na naszych kanałach telewizyjnych, przez specjalną stronę internetową, aktywności w mediach społecznościowych aż po podcasty. Zachęcam do wysłuchania rozmów Anny Tatarskiej z jej gościniami o roli kobiet w świecie - od kultury, nauki, sztuki do gamingu, sportu i mediów. Kolejny ważny akapit w naszej opowieści Herstory to zestaw scenariuszy lekcji przygotowanych przez współpracujących z nami ekspertów i ekspertki do wykorzystania w szkołach podstawowych i średnich – mówi wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE, Izabella Wiley.

Korzystając z przygotowanych scenariuszy, nauczyciele i nauczycielki mogą przedstawić uczniom Polki, o których nie znajdą wiele informacji w podręcznikach. Dzięki takim lekcjom uczniowie i uczennice poszerzą wiedzę o Marii Curie-Skłodowskiej, poznają Marię Czaplicką i inne pionierki, dowiedzą się o nieznanych im dotąd naukowczyniach.

Uczniowie poznają też kobiety, które zapisały się w historii walk o niepodległość i demokrację w Polsce, zanalizują biogramy kilku kobiet walczących w obronie niepodległości Polski, poddadzą refleksji ich działania. Elżbieta Zawacka, Anna Pustowójtówna i Aleksandra Zagórska to nazwiska, które powinien znać każdy.

Opracowane materiały można pobrać ze strony: https://www.historytv.pl/herstory/ w zakładce Materiały dla szkół.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie