Multimedialna lekcja o oszczędzaniu w Krakowie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjnePojęcia ekonomiczne często są przez uczniów określane jako trudne i niezrozumiałe. Umiejętność racjonalnego zarządzania domowym budżetem jest jedną z podstawowych, jakie powinni posiąść młodzi ludzie, aby w przyszłości stać się świadomymi konsumentami. Czy istnieje zatem sposób na zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zagadnień finansowych?
 
Pokonaj codzienną rutynę
W przekazywaniu wiedzy ekonomicznej warto wyjść poza schemat zwyczajnych zajęć szkolnych. Aby pokazać uczniom funkcjonowanie mechanizmów finansowych w praktyce, dobrym pomysłem jest opuszczenie murów szkolnych i zasięgnięcie informacji u źródła. PKO Bank Polski specjalnie dla uczniów klas V-VI szkół podstawowych i klas I-II gimnazjów przygotował interaktywną lekcję o oszczędzaniu, która organizowana jest w krakowskim 1 Oddziale banku. Uczniowie zdobywają informacje na temat gospodarowania finansami i oszczędzania, a ich aktywne uczestnictwo premiowane jest ciekawymi nagrodami rzeczowymi.
 
Multimedialnie i kolorowo
W przekazywaniu wiedzy na temat zagadnień finansowych, bardzo ważne jest dostosowanie technik jej przekazu do grupy odbiorców. Dzisiejsza młodzież, żyjąca w erze cyfrowej, posługująca się nowoczesnymi technikami komunikacyjnymi, potrzebuje odpowiednich narzędzi, także w edukacji. Multimedia, pokazy 3D, interaktywne eksponaty to tylko niektóre z nich. Dlatego PKO Bank Polski postanowił zaprosić młodzież do swojego 1 Oddziału w Krakowie na niecodzienną, multimedialną podróż po świecie finansów od początku XX wieku. To właśnie tam gości obecnie multimedialna wystawa „Tradycja i Nowoczesność.1919-2009”.
 
Nie zapomniano również o najmłodszych. Dla uczniów w wieku 7-10 lat organizatorzy przygotowali specjalne warsztaty plastyczne. Ich celem jest zapoznanie dzieci z historią pieniądza. Uczniowie będą mogli rozwijać swoje talenty artystyczne tworząc kolaże, wycinanki, plakaty związane z oszczędzaniem.
 
projekty edukacyjne 
 
Co, gdzie, kiedy?
Uczestnictwo w zajęciach „Wiedza na bank – oszczędzanie kiedyś i dziś” oraz warsztatach plastycznych jest bezpłatne. Lekcje prowadzone są w godzinach 9:00-15:00 w dni robocze, do 12 października włącznie – ul. Wielopole 19/21, Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Krakowie. Warunkiem udziału jest wcześniejsze zgłoszenie grupy (ok. 20 osób) - prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Bogate zasoby wirtualne na temat współczesnej historii polskiej bankowości znajdują się również na stronie: www.90lat.pkobp.pl
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie