Praktyczna edukacja przedsiębiorczości w biznesplanach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
przedsiębiorczośćJedną z bolączek edukacji przedsiębiorczości w polskich szkołach jest przeładowanie teorią. Zajęcia często są prowadzone przez nauczycieli, którzy nie mają doświadczeń w biznesie. Nie lepiej jest z kształceniem studentów. Tu również dominuje teoria. Warto zatem brać udział w inicjatywach, które uzupełniają braki i kształcą praktyczne umiejętności przydatne w życiu.
 
Ruszył największy w Polsce Konkurs na Biznesplany. Kierowany jest do młodych osób do 30 roku życia, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą, a w szczególności do studentów, jako do osób o największym potencjale wiedzy, kreatywności i innowacji. Jako jedyny umożliwia przetestowanie pomysłu na biznes już w trakcie jego trwania. Organizatorem Konkursu są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, zaś mecenasem Fundacja BRE Banku.

Konkurs na Biznesplany to inicjatywa, której celem jest wprowadzenie nowej jakości w kreowaniu przedsiębiorczości w Polsce poprzez zaoferowanie młodym ludziom, chcącym założyć własną firmę, kompletnego wachlarza narzędzi potrzebnych do realizacji własnych marzeń.

Do tej pory we wszystkich edycjach Konkursu wzięło udział ponad 3500 osób, a z warsztatów i szkoleń związanych z pisaniem biznesplanów skorzystało około 10.000 młodych osób.

Nadesłane prace poddane będą ocenie formalnej i dwustopniowej ocenie merytorycznej. Oceny formalnej dokonują eksperci Fundacji AIP. Natomiast ocena merytoryczna dotyczy następujących elementów: innowacyjne podejście do biznesu, realność realizacji projektu, adekwatność kosztów do rzeczywistości, szansa na sukces, perspektywy rozwoju.

Po zebraniu wszystkich prac każdy inkubator typuje najlepsze biznesplany, mające największe szanse na sukces. Następnie są one przekazywane do centrali AIP, gdzie następuje pierwsza selekcja, na podstawie której wybieranych jest kilkadziesiąt najlepszych prac. Kolejnej i ostatecznej oceny pracy dokonuje Kapituła Konkursu, która wyłania laureatów. W efekcie Konkursu 100 osób - autorów najlepszych biznesplanów rozpoczyna realizację swoich wymarzonych pomysłów, zakładając firmy w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości. Ponadto autorzy najlepszych biznesplanów otrzymają atrakcyjne nagrody.

Konkurs jest „dla wszystkich młodych ludzi, którzy chcieliby spróbować swoich sił w przygodzie z przedsiębiorczością i mają ochotę zweryfikować swój pomysł na biznes, a przy okazji skorzystać z szansy na nagrody finansowe oraz na udział w szkoleniach dla autorów najlepszych pomysłów.“ – mówi Aleksander Malisz, koordynator projektu z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. 

W poprzednich edycjach konkursu zwyciężali studenci z firm:
•  SITI. Wytwarzanymi przez nich produktami są torby rowerowe na ramię wysokiej jakości materiałowej i wykonawczej. SITI będzie produkować torby dla profesjonalistów jak i zwykłych rowerzystów zawsze w najlepszej jakości i w dobrej cenie.

Genius Loci, która została stworzona z myślą o przedstawicielach wielomilionowej Polonii. Usługi firmy to tworzenie i zbieranie pamiątek – zdjęć, filmów, dokumentów – z miejsca, które było „domem rodzinnym” naszych klientów. Rozumiemy przez to zarówno konkretny budynek czy też ulicę, ale także szerszą przestrzeń – wieś, miasteczko, miasto. Wszystkie miejsca – szkołę, park, kościół, podwórko – z którymi związane są wspomnienia naszych klientów i które zechcą nam oni wskazać.

Loony Codebrains – to zespół programistów traktujących programowanie jako sztukę. Ich zadaniem jest wdrażanie stworzonych projektów oraz dodatkowo tworzenie oprogramowania na zlecenie. Jest to oddział, który kładzie nacisk na pomysł wdrożenia już stworzonego, konkretnego systemu.

Nagroda główna w konkursie to 10 000 zł oraz pakiet usług dla startujących w AIP. Zgłoszenia można nadsyłać do 22 listopada 2009 r., wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.biznesplany.pl.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie