Przez komiks i animację po przydatną wiedzę ekonomiczną

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneTeraz chyba nikt nie może powiedzieć, że edukacja ekonomiczna jest nudna. Prowadzenie własnej firmy, problem dziury budżetowej, udział w wyborach czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę - to tematy drugiej edycji konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej organizowanego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK.
 
Już po raz drugi Fundacja FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK organizuje akcję, której celem jest upowszechnianie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz obalanie mitów związanych z różnymi jej aspektami za pośrednictwem komiksu. W tym roku organizatorzy postanowili rozszerzyć formułę konkursu o animacje.

projekty edukacyjne Program składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszy etap stanowi konkurs na konkurs i animację ilustrujące zagadnienia o tematyce ekonomicznej. W drugim etapie na podstawie wybranych prac przygotowywane są scenariusze lekcji z podstaw przedsiębiorczości oraz wiedzy o społeczeństwie w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.

„Ekonomia, i wiedza o niej, ma wpływ na życie każdego z nas. Dlatego zależy nam, aby zagadnienia ekonomiczne, które często przedstawiane są w skomplikowany sposób, przyjęły formę bardziej atrakcyjną dla współczesnego odbiorcy. Mamy nadzieję, że konkurs będzie okazją do wypromowania młodych, zdolnych artystów, a najlepsze prace posłużą jako ciekawy materiał edukacyjny wykorzystywany w szkołach i na uczelniach” – mówi Alicja Defratyka, koordynator projektu.

W konkursie uczestniczyć może każdy, kto jest zainteresowany rysowaniem lub tworzeniem animacji. Technika wykonywanych prac jest dowolna – warunkiem jest tylko możliwość wykonania reprodukcji. Komiks lub animacja powinna być związana z jednym z czterech tematów:
1. Skąd się bierze dziura budżetowa, czyli problemy finansów publicznych w Polsce
2. Korzyści z prowadzenia własnej firmy
3. Dlaczego warto brać udział w wyborach?
4. Socjalizm czyli gospodarcza droga donikąd

projekty edukacyjneNa autorów najciekawszych prac czekają nagrody pieniężne (5000 zł – I miejsce, 3000 zł – II miejsce, 2000 zł – III miejsce oraz nagrody w poszczególnych kategoriach tematycznych), a najlepsze prace zostaną opublikowane. W jury konkursu zasiadają prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR oraz znani animatorzy, rysownicy i satyrycy: Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki (twórcy Jeża Jerzego), Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski.

Podpisane prace należy dostarczyć do 31 grudnia 2009 roku na adres: Fundacja FOR, Al. J. Ch. Szucha 2/4 lok.20, 00-582 Warszawa. Więcej informacji oraz pełny regulamin konkursu dostępne są na stronie Fundacji FOR: www.for.org.pl

projekty edukacyjneNa stronie Fundacji FOR dostępne są również prace nagrodzone w pierwszej edycji konkursu oraz scenariusze lekcji z podstaw przedsiębiorczości, przygotowane na podstawie wybranych prac przez metodyków z Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli przy współpracy z ekonomistami FOR. Organizatorzy zachęcają nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do wykorzystywania scenariuszy zarówno podczas lekcji podstawy przedsiębiorczości, jak i wiedzy o społeczeństwie.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie