E-learning skutecznie obniża koszty szkolenia pracowników

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningŁączny koszt podnoszenia kwalifikacji pracowników przez sektor prywatny według danych za 2005 rok szacowany był w Wielkiej Brytanii na około 23 miliardy GBP, uwzględniając czas nieobecności w pracy i dodatkowe wynagrodzenia. A można szkolić przecież dużo taniej, gdy sięgniemy po nowoczesne kursy e-learning.

 

Firmy najczęściej decydowały się na tworzenie w ramach swoich struktur centrów edukacyjnych z określonym programem nauczania, oferowały pracownikom szkolenia podstawowe i specjalistyczne, angażowały profesjonalne firmy szkoleniowe i najlepszych trenerów. Nie sposób ocenić, czy środki te przełożyły się na lepsze wykorzystanie w firmach istniejących zasobów. Jak wynika z badań brytyjskiego Adult Learning Inspectorate, zauważalna jest poprawa jakości oferowanych przez firmy szkoleń, pomimo, że w wyniku kontroli jakości szkoleń ALI cofnięto certyfikaty 250 firmom szkoleniowym. Czy można znaleźć inne rozwiązania, które pozwolą firmom na obniżenie kosztów?
 
W erze nowoczesnych technologii atrakcyjnym najlepszym rozwiązaniem dla firm staje się Internet. Rozwój interaktywnych narzędzi e-learningowych pozwala zdecydowanie ograniczyć koszty podnoszenia kwalifikacji pracowników. Tradycyjne formy szkoleniowe, zwłaszcza dotyczące podstawowej wiedzy i umiejętności, zastępuje kurs e-learningowy. Pozwala on na starcie sprawdzić poziom wiedzy studenta, wyłapać luki w jego wiedzy, a następnie zaprojektować indywidualny proces nauczania. E-learning daje firmie możliwość śledzenia postępów w nauce na kolejnych etapach kursu, a zatem również możliwość ingerencji w proces nauczania. W ten sposób firma zyskuje pewność, że pracownik przerobił określony materiał, wypełnił wszystkie testy i nabył wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą mu wykonywać określony rodzaj pracy.
 
Być może za kilkanaście lat tradycyjne formy szkolenia przejdą do historii i żadna z nich nie będzie mogła istnieć bez zastosowania elementów interaktywnych i multimedialnych, jakie już dziś stosujemy dzięki rozwojowi Internetu w e-learningu. Dlatego już dziś warto myśleć rozwijaniu tych narzędzi tak w stosunku do swoich pracowników, jak i potencjalnych klientów firmy.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...
Michał napisał/a komentarz do Edukacja w dialogu z AI
Doceniam refleksyjne podeście do AI w edukacji :)
Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie