E-learning skutecznie obniża koszty szkolenia pracowników

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningŁączny koszt podnoszenia kwalifikacji pracowników przez sektor prywatny według danych za 2005 rok szacowany był w Wielkiej Brytanii na około 23 miliardy GBP, uwzględniając czas nieobecności w pracy i dodatkowe wynagrodzenia. A można szkolić przecież dużo taniej, gdy sięgniemy po nowoczesne kursy e-learning.

 

Firmy najczęściej decydowały się na tworzenie w ramach swoich struktur centrów edukacyjnych z określonym programem nauczania, oferowały pracownikom szkolenia podstawowe i specjalistyczne, angażowały profesjonalne firmy szkoleniowe i najlepszych trenerów. Nie sposób ocenić, czy środki te przełożyły się na lepsze wykorzystanie w firmach istniejących zasobów. Jak wynika z badań brytyjskiego Adult Learning Inspectorate, zauważalna jest poprawa jakości oferowanych przez firmy szkoleń, pomimo, że w wyniku kontroli jakości szkoleń ALI cofnięto certyfikaty 250 firmom szkoleniowym. Czy można znaleźć inne rozwiązania, które pozwolą firmom na obniżenie kosztów?
 
W erze nowoczesnych technologii atrakcyjnym najlepszym rozwiązaniem dla firm staje się Internet. Rozwój interaktywnych narzędzi e-learningowych pozwala zdecydowanie ograniczyć koszty podnoszenia kwalifikacji pracowników. Tradycyjne formy szkoleniowe, zwłaszcza dotyczące podstawowej wiedzy i umiejętności, zastępuje kurs e-learningowy. Pozwala on na starcie sprawdzić poziom wiedzy studenta, wyłapać luki w jego wiedzy, a następnie zaprojektować indywidualny proces nauczania. E-learning daje firmie możliwość śledzenia postępów w nauce na kolejnych etapach kursu, a zatem również możliwość ingerencji w proces nauczania. W ten sposób firma zyskuje pewność, że pracownik przerobił określony materiał, wypełnił wszystkie testy i nabył wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą mu wykonywać określony rodzaj pracy.
 
Być może za kilkanaście lat tradycyjne formy szkolenia przejdą do historii i żadna z nich nie będzie mogła istnieć bez zastosowania elementów interaktywnych i multimedialnych, jakie już dziś stosujemy dzięki rozwojowi Internetu w e-learningu. Dlatego już dziś warto myśleć rozwijaniu tych narzędzi tak w stosunku do swoich pracowników, jak i potencjalnych klientów firmy.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie