ONZ walczy z luką cyfrową

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningSekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon wezwał społeczność międzynarodową do podjęcia współpracy na rzecz przeciwdziałania pogłębianiu się luki cyfrowej. W swoim wystąpieniu do UN-GAID (Global Alliance for ICT and Development), jednej z agend ONZ, zwrócił uwagę na znaczenie współpracy między krajami bardziej zaawansowanymi technologicznie i tymi mniej rozwiniętymi.

 

Jak zauważył Ban Ki-moon, nowe technologie powinny być udostępnione uczniom we wszystkich krajach, bo tylko w ten sposób może nastąpić przełom w edukacji, który pozwoli przyspieszyć rozwój całych generacji.

W kontekście wystąpienia Sekretarza Generalnego warto zwrócić uwagę na inicjatywę UNESCO i Global Learning Portal. W wyniku współpracy tych dwóch instytucji powstał portal ALISON – czyli jeden z większych na świecie nieodpłatnych zasobów edukacyjnych online, który poprzez kursy e-learning uczy podstawowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. 

Misją ALISON jest umożliwić każdej osobie, gdziekolwiek się ona znajduje, możliwości pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem nieodpłatnych, interaktywnych i dopasowanych do możliwości i stylu uczenia się kursanta technologii. Wszystkie kursy wykorzystują multimedia. Materiały są ogólnodostępne w sieci, a także przekazywane krajom rozwijającym się i działającym w nich organizacjom, aby mogły one podejmować przy ich wykorzystaniu działania edukacyjne skierowane do członków swoich społeczności. 

Jak przyznają twórcy ALISON, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych jest jednym ze skuteczniejszych sposobów walki z luką cyfrową. Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) przyczyniają się do poprawy efektywności działań biznesowych i funkcjonowania rynków, rozwijają osoby i społeczności, zwiększają dostęp do zasobów wiedzy, pomagają wzmocnić i przedefiniować zarządzanie instytucjami i organizacjami.

Do tej pory w ALISON zarejestrowały się osoby z 233 krajów. Osoby, które ukończą kursy, otrzymują certyfikaty potwierdzające odbyte przez nich szkolenie. Większość kursów przygotowano w języku angielskim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie