ONZ walczy z luką cyfrową

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningSekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon wezwał społeczność międzynarodową do podjęcia współpracy na rzecz przeciwdziałania pogłębianiu się luki cyfrowej. W swoim wystąpieniu do UN-GAID (Global Alliance for ICT and Development), jednej z agend ONZ, zwrócił uwagę na znaczenie współpracy między krajami bardziej zaawansowanymi technologicznie i tymi mniej rozwiniętymi.

 

Jak zauważył Ban Ki-moon, nowe technologie powinny być udostępnione uczniom we wszystkich krajach, bo tylko w ten sposób może nastąpić przełom w edukacji, który pozwoli przyspieszyć rozwój całych generacji.

W kontekście wystąpienia Sekretarza Generalnego warto zwrócić uwagę na inicjatywę UNESCO i Global Learning Portal. W wyniku współpracy tych dwóch instytucji powstał portal ALISON – czyli jeden z większych na świecie nieodpłatnych zasobów edukacyjnych online, który poprzez kursy e-learning uczy podstawowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. 

Misją ALISON jest umożliwić każdej osobie, gdziekolwiek się ona znajduje, możliwości pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem nieodpłatnych, interaktywnych i dopasowanych do możliwości i stylu uczenia się kursanta technologii. Wszystkie kursy wykorzystują multimedia. Materiały są ogólnodostępne w sieci, a także przekazywane krajom rozwijającym się i działającym w nich organizacjom, aby mogły one podejmować przy ich wykorzystaniu działania edukacyjne skierowane do członków swoich społeczności. 

Jak przyznają twórcy ALISON, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych jest jednym ze skuteczniejszych sposobów walki z luką cyfrową. Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) przyczyniają się do poprawy efektywności działań biznesowych i funkcjonowania rynków, rozwijają osoby i społeczności, zwiększają dostęp do zasobów wiedzy, pomagają wzmocnić i przedefiniować zarządzanie instytucjami i organizacjami.

Do tej pory w ALISON zarejestrowały się osoby z 233 krajów. Osoby, które ukończą kursy, otrzymują certyfikaty potwierdzające odbyte przez nich szkolenie. Większość kursów przygotowano w języku angielskim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie