ONZ walczy z luką cyfrową

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningSekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon wezwał społeczność międzynarodową do podjęcia współpracy na rzecz przeciwdziałania pogłębianiu się luki cyfrowej. W swoim wystąpieniu do UN-GAID (Global Alliance for ICT and Development), jednej z agend ONZ, zwrócił uwagę na znaczenie współpracy między krajami bardziej zaawansowanymi technologicznie i tymi mniej rozwiniętymi.

 

Jak zauważył Ban Ki-moon, nowe technologie powinny być udostępnione uczniom we wszystkich krajach, bo tylko w ten sposób może nastąpić przełom w edukacji, który pozwoli przyspieszyć rozwój całych generacji.

W kontekście wystąpienia Sekretarza Generalnego warto zwrócić uwagę na inicjatywę UNESCO i Global Learning Portal. W wyniku współpracy tych dwóch instytucji powstał portal ALISON – czyli jeden z większych na świecie nieodpłatnych zasobów edukacyjnych online, który poprzez kursy e-learning uczy podstawowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. 

Misją ALISON jest umożliwić każdej osobie, gdziekolwiek się ona znajduje, możliwości pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem nieodpłatnych, interaktywnych i dopasowanych do możliwości i stylu uczenia się kursanta technologii. Wszystkie kursy wykorzystują multimedia. Materiały są ogólnodostępne w sieci, a także przekazywane krajom rozwijającym się i działającym w nich organizacjom, aby mogły one podejmować przy ich wykorzystaniu działania edukacyjne skierowane do członków swoich społeczności. 

Jak przyznają twórcy ALISON, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych jest jednym ze skuteczniejszych sposobów walki z luką cyfrową. Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) przyczyniają się do poprawy efektywności działań biznesowych i funkcjonowania rynków, rozwijają osoby i społeczności, zwiększają dostęp do zasobów wiedzy, pomagają wzmocnić i przedefiniować zarządzanie instytucjami i organizacjami.

Do tej pory w ALISON zarejestrowały się osoby z 233 krajów. Osoby, które ukończą kursy, otrzymują certyfikaty potwierdzające odbyte przez nich szkolenie. Większość kursów przygotowano w języku angielskim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie