Pomoc w pracy domowej online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningRok temu uczniowie ze szkół w Pennsville, w stanie New Jersey otrzymali możliwość nieodpłatnych konsultacji trudnych zadań domowych z nauczycielami dyżurującymi online. Swoje wątpliwości mogą wyjaśnić również po zajęciach, a nawet w czasie weekendu, ponieważ pomoc w sieci dostępna jest dla uczniów każdego dnia, od 14:00 do późnego wieczora.
Problem nieradzenia sobie z pracą domową zazwyczaj dotyka nastolatki i dzieci, którym w jej odrabianiu nie mogą pomóc zabiegani rodzice. W czasie zajęć w szkole brakuje często czasu i okazji na zadawanie dodatkowych pytań, a trudności pojawiają się dopiero po powrocie do domu. Szkoły w Pennsville wyszły naprzeciw potrzebom swoich uczniów, zarówno młodszych jak i starszych,  i oferują bezpłatne konsultacje on-line. Po zalogowaniu się na stronie www.homeworkhelpnj.org mogą zadawać dowolne pytania skierowane do dyżurujących specjalistów. Strona powstała dzięki współpracy z Biblioteką Stanową New Jersey oraz dofinansowaniu prywatnej firmy.

Zakres tematyczny porad jest dość szeroki: obejmuje matematykę, nauki przyrodnicze, angielski oraz nauki społeczne, czyli praktycznie wszystkie podstawowe przedmioty. Znaczącym rozwiązaniem z punktu widzenia wyrównywania szans jest również zapewnienie możliwości konsultacji w języku hiszpańskim. To język największej mniejszości narodowej w Stanach Zjednoczonych, która w szczególny sposób jest dotknięta problemem niskiego wskaźnika edukacji. O pomoc można prosić od 14:00 do 22:00, również w weekend. Program działa już ponad rok i stał się bardzo popularny – aż 90% użytkowników stwierdziło, że pomógł im w ukończeniu zadań domowych, które sprawiały trudności. Badani uczniowie zwrócili również uwagę na to, że udało im się poprawić oceny, a w czasie zajęć szkolnych zyskali pewność siebie, ponieważ nie muszą się wstydzić z powodu braku odrobionych lekcji.
 
Proste, ale skuteczne
Homework Help NJ pozwala uczniom na połączenie się z nauczycielem online w czasie rzeczywistym przez własny komputer, albo przez jeden z dostępnych w bibliotece. Warunkiem uzyskania dostępu jest zalogowanie się za pomocą numeru karty bibliotecznej. W ciągu kilku minut uczniowie uzyskują połączenie z nauczycielem odpowiedniego przedmiotu. Można spytać o różne zagadnienia – geometrię, ortografię, pisanie wypracowań czy też zadania z fizyki. Rozmowa prowadzona jest za pomocą kontrolowanego czatu, z interaktywną tablicą i wspólnym przeszukiwaniem stron internetowych. Nauczyciele mogą wpisywać równania matematyczne za pomocą specjalnego narzędzia i dzielić się posiadanymi zasobami. Wszyscy dyżurujący posiadają kwalifikacje nauczycielskie lub wykładają na uczelni wyższej. Część z nich stanowią również specjalnie przeszkoleni studenci.

Dyrektorka biblioteki w Pennsville uważa, że oferowanie młodym ludziom możliwości korzystania z tego rodzaju pomocy to świetny pomysł: "Uważamy, że będzie to znaczący i pozytywny wkład w sukces edukacyjny uczniów z naszego miasta i że wyrobi w nich nawyk korzystania z usług bibliotek i przeszukiwania dostępnych w nich baz danych również dorosłym życiu".  Największą wartością tego programu jest przede wszystkim jego prostota, a jednocześnie duża skuteczność. Prace domowe również w Polsce spędzają sen z powiek wielu rodziców, którzy osobiście, albo wynajmując korepetytora, muszą uzupełniać braki w tym, czego nie nauczyła, a jednak wymaga od ich dzieci szkoła. Tymczasem pomoc w sieci, dostępna również po zajęciach szkolnych, kiedy większość uczniów zaczyna dopiero swoje zmagania z zadaniami mogłaby bardzo ich odciążyć. Podobnie jak w Stanach mogłaby również przyczynić się do wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży, która nie może otrzymać takiego wsparcia w domu rodzinnym. 
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie