Test nowoczesnego nauczyciela

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiNa czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim stopniu korzystają oni z technologii informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
 
Na każde pytanie możemy dać 10 punktów, jeśli szczerze jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie TAK. A zatem zapraszamy do zabawy (choć w sumie to całkiem poważna sprawa):

1. Czy masz swoją osobistą stronę na portalach społecznościowych, takich jak na przykład Facebook, MySpace, Bebo albo innych?
 
2. Czy przeglądasz strony internetowe na swoim telefonie komórkowym?
 
3. Czy przeglądasz zasoby filmowe YouTube i oglądasz zamieszczone tam filmy?
 
4. Czy kiedykolwiek nagrałeś(aś) i zamieściłeś(aś) na YouTube własny film?
 
5. Czy kiedykolwiek przechowywałeś(aś) i dzieliłeś(aś) się swoimi zdjęciami na Flickr lub innych podobnych portalach?
 
6. Czy masz swoją osobistą stronę internetową?
 
7. Czy masz w swoim domu (i używasz) konsolę do gier Xbox live, Nintendo DS, PSP lub inną podobną?
 
8. Czy korzystasz z Wikipedii w nauczaniu?
 
9. Czy grasz w internecie w gry sieciowe/społecznościowe takie jak na przykład World of Warcraft, Runescape, Gears of War, Call of Duty czy inne podobne?
 
10. Czy komunikujesz się przez internet z osobami z innych krajów?
 
11. Czy używasz Twittera lub innego narzędzia do mikroblogu?
 
12. Czy stworzyłeś(aś) swoją spersonalizowaną stronę w Google (czyli iGoogle)?
 
13. Czy używasz Skype?
 
14. Czy czytasz lub komentujesz wpisy na blogach?
 
15. Czy wiesz jaka jest różnica między modą a Moodle?
 
TWÓJ WYNIK: ....
 
Punktacja:
100+ 
Gratulacje – jesteś na czasie i dasz sobie radę jako nauczyciel i cyfrowy obywatel XXI wieku
50-100
Nieźle – zmierzasz w dobrym kierunku, chociaż przydałoby się trochę uzupełnić wiedzę o popularnych narzędziach ICT, aby utrzymać kontakt z młodym pokoleniem
20-50
Gdzie byłeś(aś) przez ostatnie 4 lata? Żyjesz chyba w innym świecie!
0-20
Halo, halo, czy jest tam ktoś?


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie