W dwunastu szkockich szkołach realizowany jest eksperyment, który polega na szerokim wykorzystaniu gier w nauczaniu matematyki, dzięki czemu uczniowie będą lepiej zrozumieć prawa matematyki i potrafić je wykorzystać w praktyce. Pomysłodawcą strony z grami matematycznymi - MangaHigh.com - jest prof. Marcus du Sautoy z Uniwersytetu Oksfordzkiego.
![gry edukacyjne gry edukacyjne](/images/stories/mangahigh2.jpg)
Wstępne dane z testów umiejętności matematycznych w klasach, w których wykorzystano gry do nauki, wypadły – jak ujawnia portal MangaHigh - pomyślnie. Wyniki testów poprawiły się o 13%, a ponadto 93% uczniów uczestniczących w testach przyznało, że wolałoby matematykę, na której są wykorzystywane gry edukacyjne. 68% dzieci uczestniczących w pilotażu stwierdziło, że chcą poprawić swoje umiejętności matematyczne korzystając z gier zamieszczonych w portalu. Nauczyciele opiekujący się klasami będącymi w projekcie przyznają, że spodziewali się tego, iż wyniki będą lepsze niż w przypadku tradycyjnych metod nauczania.
![gry edukacyjne gry edukacyjne](/images/stories/mangahigh4.jpg)
„Programy nauczania oparte na grach okazują się być wysoce skutecznymi narzędziami edukacji, które stymulują do nauki i bardziej angażują w proces nauczania zarówno uczniów, jak i nauczycieli.“ – mówi Derek Robertson z Learning and Teaching Scotland. „To ważne abyśmy potrafili wykorzystywać wszelkie zasoby [nowoczesnej edukacji], aby zadbać o właściwy rozwój uczniów we współczesnym społeczeństwie.“
![gry edukacyjne gry edukacyjne](/images/stories/mangahigh5.jpg)
- „Znowu grasz na komputerze? Miałeś zająć się odrobieniem lekcji z matematyki! Natychmiast kończ!“
- „Spoko mamo, kończę odgrywać moje zadanie domowe z matematyki“
(Źródło: Channel4, NetworkWorld)
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)
Ostatnie komentarze