Egzaminator

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rozpoczął się w szkołach kilkumiesięczny maraton egzaminacyjny. Szóstoklasiści, gimnazjaliści, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – wszyscy będą przeżywać trudne chwile. Egzaminy wciąż postrzegane są przez wielu jako kwintesencja edukacji. Uczniowie Społecznego Liceum Ogólnokształcącego z Żar postanowili to skomentować na własny sposób.fot. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach

W przesłanej do redakcji Edunews.pl wiadomości uczniowie tłumaczą: „W ramach lekcji angielskiego nakręciliśmy 30-minutowy film opublikowany na portalu Youtube. Chcieliśmy pokazać, że nauka języka to nie tylko nauka słówek i ćwiczenia gramatyczne, ale także świetna zabawa. Jako 11-osobowa grupa razem z naszym nauczycielem jesteśmy zafascynowani brytyjską kulturą i sztuką. Nasz film powstał w oparciu o brytyjską czarną komedię "Hot Fuzz", jednak akcja rozgrywana jest w realiach szkolnych.”

Film opowiada o tym, jak 17-letni David przenosi się do prestiżowego Manchester High School, które po raz kolejny walczy o tytuł najlepszej szkoły w kraju. Uczniowie na przerwach zajmują się powtarzaniem materiałów i przygotowaniem do egzaminów semestralnych. David w pierwszym dniu uczęszczania do szkoły jest świadkiem wypadku - jedna z uczennic ginie w wyniku upadku ze schodów. Chłopak jest przerażony, jednak żaden z jego nowych kolegów i nauczycieli nie wydaje się przejęty wypadkiem.

„Film w zamierzeniu miał być horrorem, jednak ostatecznie powstała czarna komedia. Było to dla nas wielkie wyzwanie, ponieważ nigdy wcześniej nie robiliśmy czegoś tak wielkiego. Nakręciliśmy go podczas jednej nocy od 19 do 6.30. Teraz pragnęlibyśmy podzielić się z nim z jak największą publicznością, aby pokazać, że nauka wcale nie musi być nudna.” – napisali uczniowie z Żar.

Dobra robota! Zapraszamy na film:

(Źródło: opr. red & Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie