Egzaminator

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rozpoczął się w szkołach kilkumiesięczny maraton egzaminacyjny. Szóstoklasiści, gimnazjaliści, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – wszyscy będą przeżywać trudne chwile. Egzaminy wciąż postrzegane są przez wielu jako kwintesencja edukacji. Uczniowie Społecznego Liceum Ogólnokształcącego z Żar postanowili to skomentować na własny sposób.fot. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach

W przesłanej do redakcji Edunews.pl wiadomości uczniowie tłumaczą: „W ramach lekcji angielskiego nakręciliśmy 30-minutowy film opublikowany na portalu Youtube. Chcieliśmy pokazać, że nauka języka to nie tylko nauka słówek i ćwiczenia gramatyczne, ale także świetna zabawa. Jako 11-osobowa grupa razem z naszym nauczycielem jesteśmy zafascynowani brytyjską kulturą i sztuką. Nasz film powstał w oparciu o brytyjską czarną komedię "Hot Fuzz", jednak akcja rozgrywana jest w realiach szkolnych.”

Film opowiada o tym, jak 17-letni David przenosi się do prestiżowego Manchester High School, które po raz kolejny walczy o tytuł najlepszej szkoły w kraju. Uczniowie na przerwach zajmują się powtarzaniem materiałów i przygotowaniem do egzaminów semestralnych. David w pierwszym dniu uczęszczania do szkoły jest świadkiem wypadku - jedna z uczennic ginie w wyniku upadku ze schodów. Chłopak jest przerażony, jednak żaden z jego nowych kolegów i nauczycieli nie wydaje się przejęty wypadkiem.

„Film w zamierzeniu miał być horrorem, jednak ostatecznie powstała czarna komedia. Było to dla nas wielkie wyzwanie, ponieważ nigdy wcześniej nie robiliśmy czegoś tak wielkiego. Nakręciliśmy go podczas jednej nocy od 19 do 6.30. Teraz pragnęlibyśmy podzielić się z nim z jak największą publicznością, aby pokazać, że nauka wcale nie musi być nudna.” – napisali uczniowie z Żar.

Dobra robota! Zapraszamy na film:

(Źródło: opr. red & Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie