Egzaminator

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rozpoczął się w szkołach kilkumiesięczny maraton egzaminacyjny. Szóstoklasiści, gimnazjaliści, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – wszyscy będą przeżywać trudne chwile. Egzaminy wciąż postrzegane są przez wielu jako kwintesencja edukacji. Uczniowie Społecznego Liceum Ogólnokształcącego z Żar postanowili to skomentować na własny sposób.fot. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach

W przesłanej do redakcji Edunews.pl wiadomości uczniowie tłumaczą: „W ramach lekcji angielskiego nakręciliśmy 30-minutowy film opublikowany na portalu Youtube. Chcieliśmy pokazać, że nauka języka to nie tylko nauka słówek i ćwiczenia gramatyczne, ale także świetna zabawa. Jako 11-osobowa grupa razem z naszym nauczycielem jesteśmy zafascynowani brytyjską kulturą i sztuką. Nasz film powstał w oparciu o brytyjską czarną komedię "Hot Fuzz", jednak akcja rozgrywana jest w realiach szkolnych.”

Film opowiada o tym, jak 17-letni David przenosi się do prestiżowego Manchester High School, które po raz kolejny walczy o tytuł najlepszej szkoły w kraju. Uczniowie na przerwach zajmują się powtarzaniem materiałów i przygotowaniem do egzaminów semestralnych. David w pierwszym dniu uczęszczania do szkoły jest świadkiem wypadku - jedna z uczennic ginie w wyniku upadku ze schodów. Chłopak jest przerażony, jednak żaden z jego nowych kolegów i nauczycieli nie wydaje się przejęty wypadkiem.

„Film w zamierzeniu miał być horrorem, jednak ostatecznie powstała czarna komedia. Było to dla nas wielkie wyzwanie, ponieważ nigdy wcześniej nie robiliśmy czegoś tak wielkiego. Nakręciliśmy go podczas jednej nocy od 19 do 6.30. Teraz pragnęlibyśmy podzielić się z nim z jak największą publicznością, aby pokazać, że nauka wcale nie musi być nudna.” – napisali uczniowie z Żar.

Dobra robota! Zapraszamy na film:

(Źródło: opr. red & Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie