Uczeń kontra prof. Zgrzyt

fot. Ośrodek Rozwoju Edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy uczniom uda się wygrać z prof. Zgrzytem i pomóc Julce oraz Kubie w walce o lepszy świat? Choć w ćwiczeniach pojawiają się nierealistyczni bohaterowie i fikcyjne dzieci, to tylko konkretny uczeń, rozwiązując dane zadanie, może naprawić szkody wyrządzone przez Zgrzyta. Pokonywanie profesora motywuje ucznia do wytężonej pracy i jest dla niego największą nagrodą. To pomysł jaki zastosowali autorzy e-podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej.

Współczesny świat i jego osiągnięcia technologiczne wymuszają konieczność dostosowania edukacji do wymogów XXI wieku. E-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej wychodzi naprzeciw tym potrzebom łącząc istotne i stałe treści nauczania z najnowszymi, w tym technologicznymi, trendami w edukacji, umiejętnie dostosowując je do możliwości dziecka.

Naturalny cykl życia ludzi i przyrody

E-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej to kompletny zestaw wiedzy i umiejętności wymaganych w pierwszym etapie edukacji: m.in. czytanie, myślenie matematyczne i naukowe, mówienie i pisanie, posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno- komunikacyjnymi.

Materiał został uporządkowany według naturalnego cyklu życia ludzi i przyrody, odpowiadającego poszczególnym porom roku. Każda część podzielona jest na bloki tematyczne, a te na tematy ściśle związane ze światem bliskim dziecku – zmianami zachodzącymi w przyrodzie, środowiskiem rodzinnym i szkolnym, zabawą i nauką.

Historia opowiadana w podręczniku ma charakter epizodyczny, a nie linearny. Oznacza to, że każda lekcja (odcinek) stanowi osobną całość i kończy się powrotem do status quo. Tym samym e-podręcznik umożliwia nauczycielom elastyczne z niego korzystanie. To nauczyciel, a nie rozwój opowiadanej historii, ma decydować o kolejności omawianych lekcji.

E-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej obejmuje 495 zajęć edukacyjnych. Czas przewidziany na realizację pojedynczego zajęcia edukacyjnego to 15 minut. Zawiera 700 kart pracy, 650 ćwiczeń interaktywnych, 1000 zdjęć, ponadto kilkaset tekstów literackich, kilkadziesiąt filmów edukacyjnych, animacje i historyjki obrazkowe.

Bohaterowie edukacji wczesnoszkolnej

Profesor Zgrzyt

Typ złośliwego chochlika i genialnego, ale szalonego naukowca zarazem. Nie cierpi dzieci i pozostałych Zgrzyciaków. Tworzy wynalazki, za pomocą których sieje chaos. Nieustannie walczy z każdym przejawem wiedzy i mądrości. Nikt do końca nie wie, dlaczego profesor Zgrzyt jest, jaki jest. Bycie czarnym charakterem to jego hobby.

Eron, Anima i Figo

Trójka Zgrzyciaków, która ma powstrzymać profesora Zgrzyta. Pojawiają się razem lub osobno. Różnią się od siebie wyglądem i osobowością. Każde z nich jest ściśle związane z konkretnym typem edukacji.

Eron – odpowiedzialny jest za edukację społeczną i przyrodniczą. To chodzący przykład łagodności, dobrego zachowania i umiłowania przyrody.

Anima – odpowiedzialna za edukację matematyczną. Zna się na komputerach. Mistrzyni organizacji i pedantka.

Figo – jego specjalnością jest edukacja polonistyczna. Miłośnik książek i znawca wielu przysłów. Osobowość artystyczna.

Julka i Kuba

Rodzeństwo, które właśnie rozpoczyna naukę w szkole podstawowej. Najwięksi, obok prawdziwych uczniów, sprzymierzeńcy Erona, Animy i Figa. Różnią się od siebie charakterami.

Julka – lubi przyrodę i nauki humanistyczne, przez co często pojawia się w towarzystwie Erona i Figa. Uwielbia zwierzęta. To urodzony ekolog, ale także typ nieco zadziorny.

Kuba – lubi nauki ścisłe i komputery, stąd częściej zobaczymy go w parze z Animą. Jest typem żartownisia i lubi się pośmiać.

Materiał przygotowany we współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie