Uchwyceni na wideo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. 

Nagraj swoje przemyślenia dotyczące konkretnego wydarzenia w szkole i twoich uczniów i wyślij to e-mailem do ich rodziców. Możesz w ten sposób stworzyć unikalny newsletter, w którym możesz również zawrzeć wypowiedzi swoich uczniów, dzięki czemu rodzice na pewno to obejrzą.


8. 

Stale staraj się uchwycić pozytywne zaangażowanie swoich uczniów na zajęciach. W ten sposób otrzymujesz dowod, które elementy programu nauczania przynoszą najlepsze korzyści.


9. 

Daj uczniom możliwość obejrzenia ich prac domowych. Możesz zamieścić na stronie internetowej krótkie wideo z podsumowaniem najważniejszych kwestii z danej lekcji i przekaż uczniom ich zadania domowe.


10. 

Zawsze staraj się nagrać wszelkie nietypowe, eksperymentalne formy prowadzenia zajęć. Zwykle są one na tyle niepowtarzalne, że warto je mieć na wideo.


11. 

W momencie zastępstwa – zostaw twojemu koledze nagranie wideo, co ma przerobić z uczniami podczas twojej nieobecności. Będzie mu łatwiej poprowadzić zajęcia.


12. 

Staraj się filmować wydarzenia z poza szkoły mające znaczenie dla procesu nauczania twoich uczniów. To są „haczyki”, dzięki którym będziesz mógł pokazać związki między treściami programowymi a światem zewnętrznym.


13. 

Pozwól uczniom tworzyć swoje portfolio zasobów cyfrowych. Możesz to wypalić na płycie i przekazać nauczycielowi, który będzie kontynuował pracę z twoimi uczniami w następnych klasach.


14. 

Nagrywaj wszystkich prelegentów i gości specjalnych w szkole (którzy na to pozwolą). Będziesz mógł potem wielokrotnie powracać do najciekawszych prezentacji w pracy z kolejnymi klasami.


15. 

Filmuj najważniejsze elementy lekcji z myślą o tych uczniach, którzy byli nieobecni na zajęciach. Pozwoli to im szybciej uzupełnić braki w wiedzy.


16. 

Pod koniec roku szkolnego poproś swoich uczniów, aby wytłumaczyli – z myślą o swoich młodszych kolegach – w jaki sposób będą się odbywały zajęcia i co jest w nich najważniejsze. Stworzysz tym samym tutorial, który zaoszczędzi ci wiele czasu w następnej klasie, która trafi pod twoją opiekę.


17. 

Dokumentuj proces nauczania w szkole. To może pomóc nie tylko tobie w pracy z uczniami, ale i szkole, wspomagając proces rekrutacji.


18. 

Twórz wspomnienia. Zamiast oczekiwać, że uczniowie sami stworzą jakieś podsumowanie zajęć szkolnych, wręcz im płytkę z najciekawszymi wydarzeniami.


19. 

Twórz archiwum. Zapamiętaj – proces nauczania jest na tyle istotny, że powinien być nagrany na wideo, dzielony z innymi i dobrze zarchiwizowany. Dzięki temu będziesz mógł zawsze wykorzystać te zasoby do prowadzenia zajęć w następnych latach.


 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie