Uchwyceni na wideo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. 

Nagraj swoje przemyślenia dotyczące konkretnego wydarzenia w szkole i twoich uczniów i wyślij to e-mailem do ich rodziców. Możesz w ten sposób stworzyć unikalny newsletter, w którym możesz również zawrzeć wypowiedzi swoich uczniów, dzięki czemu rodzice na pewno to obejrzą.


8. 

Stale staraj się uchwycić pozytywne zaangażowanie swoich uczniów na zajęciach. W ten sposób otrzymujesz dowod, które elementy programu nauczania przynoszą najlepsze korzyści.


9. 

Daj uczniom możliwość obejrzenia ich prac domowych. Możesz zamieścić na stronie internetowej krótkie wideo z podsumowaniem najważniejszych kwestii z danej lekcji i przekaż uczniom ich zadania domowe.


10. 

Zawsze staraj się nagrać wszelkie nietypowe, eksperymentalne formy prowadzenia zajęć. Zwykle są one na tyle niepowtarzalne, że warto je mieć na wideo.


11. 

W momencie zastępstwa – zostaw twojemu koledze nagranie wideo, co ma przerobić z uczniami podczas twojej nieobecności. Będzie mu łatwiej poprowadzić zajęcia.


12. 

Staraj się filmować wydarzenia z poza szkoły mające znaczenie dla procesu nauczania twoich uczniów. To są „haczyki”, dzięki którym będziesz mógł pokazać związki między treściami programowymi a światem zewnętrznym.


13. 

Pozwól uczniom tworzyć swoje portfolio zasobów cyfrowych. Możesz to wypalić na płycie i przekazać nauczycielowi, który będzie kontynuował pracę z twoimi uczniami w następnych klasach.


14. 

Nagrywaj wszystkich prelegentów i gości specjalnych w szkole (którzy na to pozwolą). Będziesz mógł potem wielokrotnie powracać do najciekawszych prezentacji w pracy z kolejnymi klasami.


15. 

Filmuj najważniejsze elementy lekcji z myślą o tych uczniach, którzy byli nieobecni na zajęciach. Pozwoli to im szybciej uzupełnić braki w wiedzy.


16. 

Pod koniec roku szkolnego poproś swoich uczniów, aby wytłumaczyli – z myślą o swoich młodszych kolegach – w jaki sposób będą się odbywały zajęcia i co jest w nich najważniejsze. Stworzysz tym samym tutorial, który zaoszczędzi ci wiele czasu w następnej klasie, która trafi pod twoją opiekę.


17. 

Dokumentuj proces nauczania w szkole. To może pomóc nie tylko tobie w pracy z uczniami, ale i szkole, wspomagając proces rekrutacji.


18. 

Twórz wspomnienia. Zamiast oczekiwać, że uczniowie sami stworzą jakieś podsumowanie zajęć szkolnych, wręcz im płytkę z najciekawszymi wydarzeniami.


19. 

Twórz archiwum. Zapamiętaj – proces nauczania jest na tyle istotny, że powinien być nagrany na wideo, dzielony z innymi i dobrze zarchiwizowany. Dzięki temu będziesz mógł zawsze wykorzystać te zasoby do prowadzenia zajęć w następnych latach.


 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie