Stosunkowo mało słyszymy w mediach edukacyjnych o tym, jak nowe technologie mogą pomóc w nauczaniu osób niepełnosprawnych, a jeszcze mniej o tym, czy wykorzystanie TIK w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przynosi dobre owoce lub jakie warunki trzeba spełnić, aby takie owoce przynosiło. Oczywiście najlepiej jest łączyć tradycyjne narzędzia dydaktyczne z tymi bardziej nowoczesnymi – trzeba eksperymentować, która formuła wydaje się dydaktycznie najbardziej odpowiednia.
Wydaje się, że nauczyciele powinni częściej dzielić się praktycznymi doświadczeniami z obszaru edukacji specjalnej. Stosunkowo mało mówi się o warsztacie nauczycieli pracujących z niepełnosprawnymi uczniami, a nieliczne konferencje i warsztaty cieszą się tu ogromnym zainteresowaniem. A szkoda, gdyż w niektórych szkołach specjalnych dzieje się wiele interesujących i innowacyjnych projektów.
O tym, w jaki sposób możemy za pomocą prostych narzędzi i nowoczesnej technologii edukacyjnej rozwijać kompetencje dzieci ze SPE, opowiadały podczas konferencji INSPIR@CJE 2016 dwie nauczycielki z Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku, członkinie grupy Superbelfrzy RP: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska. Zobaczmy, czym podzieliły się z uczestnikami konferencji:
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.
Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).