Grafika oko cieszy - narzędzia do ubogacania prac i projektów

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od kilku lat prowadzę różne blogi, tworzę gry dydaktyczne przy pomocy narzędzi jakie oferuje platforma Learning Apps, relacjonuję swoje działania realizowane w ramach projektów eTwinning na dzienniku Twinspace. Staram się, aby prezentowane przeze mnie zdjęcia i filmy, przyciągały uwagę tych, którzy je oglądają. Dzięki temu przedstawione przy okazji treści, lepiej zapadają w pamięć.

Oczywistym wydaje się fakt, że uczniowie chętniej grają w gry, które wyróżniają się wysoką estetyką. Rodzice z większą ciekawością śledzą relacje z klasowych wydarzeń, jeśli zostaną one podane w atrakcyjny wizualnie sposób. Wszak żyjemy w kulturze obrazkowej, a nasz umysł lubi obrazy i stojące za nimi emocje. Pojawia się zatem pytanie, z jakich narzędzi skorzystać aby szybko skonwertować nasze filmiki i „podrasować” zdjęcia. W jaki sposób nadać im niezapomniany, wyjątkowy charakter? Z pomocą przychodzą nam między innymi aplikacje dostępne w sklepie Google Play.

Ich zalety? Przede wszystkim pomagają zaoszczędzić czas. Dla porównania - obróbka filmu w popularnym programie Movie Maker zajmowała mi dobrą godzinę. Transfer 2-3 minutowego filmu do YouTube, zajmował kolejne 2 godziny. Zastanawiam się, skąd miałam tyle czasu i cierpliwości, zwłaszcza po kilkudniowej wycieczce?

Konwertowanie filmu przy pomocy dowolnej aplikacji zajmuje zaledwie kilka minut, a efekt jest nieporównywalnie ciekawszy. Aplikacje te umożliwiają scalanie i przycinanie edytowanych filmików, dodawanie muzyki, naklejek, animowanych napisów i gifów. Nietrudno tu uzyskać efekt „wow”. Szczególnie polecam aplikacje Vivavideo, Videoshow, Animoto i Filmora Go. To z nich najczęściej korzystam.

Aplikacje do obróbki zdjęć również oferują całą masę atrakcyjnych gadżetów takich jak: naklejki, efekty specjalne, dekoracje, napisy z bogactwem różnokolorowych czcionek. Umożliwiają one tworzenie różnorodnych, barwnych kolaży, także tematycznych. Narzędzia te są bezpłatne i intuicyjne w obsłudze. Do moich ulubionych należą aplikacje: Pizap, Photostudio, Szkic, Picsart, Collage+, Piccollage. Aplikacje te warto również pokazać uczniom, jeśli oczywiście dysponujemy w klasie urządzeniami moblinymi. Można je wykorzystać do tworzenia plakatów, komiksów, opisów czy utrwalania poznanych liter.

Zapraszam na moje wystąpienie podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2018:

 

Notka o autorce: Monika Walkowiak jest nauczycielką wczesnoszkolną w Szkole Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim i członkinią grupy Superbelfrzy RP. 

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2018 odbyły się w Warszawie w dniach 10-11 lutego 2018. Uczestniczyło w nich ponad 340 edukatorów i nauczycieli z całej Polski. Zdjęcia z konferencji dostępne są w galerii Edunews.pl na Flickr.com

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie