Wykorzystanie technologii w brytyjskich szkołach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiDążenie do perfekcji w wykorzystaniu nowych technologii w szkołach przynosi znaczące korzyści. BECTA (British Educational and Communications Technology Agency), brytyjska agencja rządowa wdrażająca innowacyjne  technologie do edukacji, ogłosiła, że w Wielkiej Brytanii już tysiąc szkół posiada akredytację zwaną ICT Mark.
 
Posiadanie takiej akredytacji oznacza, że szkoły w sposób zaawansowany i odpowiedzialny wykorzystują technologie w procesie edukacji, a to z kolei poprawia efektywność i wydajność jeśli chodzi o wszystkie aspekty życia szkolnego, włączając oceny uczniów, nauczycieli, rozwój kadry, kierownictwa i osób zarządzających.
 
O momentu, gdy w 2006 roku wymyślono ICT Mark, tysiąc szkół w Zjednoczonym Królestwie otrzymało tę prestiżową akredytację, włączając ponad 800 szkół podstawowych i 180 średnich, które z powodzeniem wykorzystują technologie do podnoszenia standardów i polepszania wyników w nauce.

Badania prowadzone przez BECTA w sierpniu 2007r. pokazują, że szkoły posiadające akredytację ICT Mark lepiej wypadają w raportach przeprowadzanych w ramach inspekcji Ofsted (instytucji nadzoru pedagogicznego), niż te, które nie stawiają na nowe technologie. Są one:
- czterokrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii ogólna efektywność szkoły,
- trzykrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii osiągnięcia i standardy,
- trzykrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii kierownictwo i zarządzanie,
- czterokrotnie częściej określane są jako „znakomite” w kategorii nauczanie i uczenie się.
Również uczniowie tych szkół osiągają lepsze rezultaty.

Stephen Crowne, dyrektor naczelny BECTA, powiedział: "Szkoły coraz bardziej doceniają technologie, które przynoszą dobre efekty w nauczaniu, uczeniu się i zarządzaniu. Widzą też, że ICT Mark jest ważnym wyróżnikiem i uzupełnieniem ich pracy. ICT Mark jest kamieniem milowym dla szkół, które starają się wykorzystywać technologie efektywnie do wsparcia procesu kształcenia. BECTA prowadzi kampanię Next Generation Learning, która zachęca rodziców, nauczycieli i pracodawców, aby interesowali się tym, jak szkoły w ich okolicy podążają za narodowymi standardami doskonałości."
 
Christine Smyth, dyrektorka szkoły podstawowej St Dunstan's Cheam Church of England w Sutton, Surrey, jednej z akredytowanych szkół, mówi: "Jesteśmy podekscytowani tym, że znaleźliśmy się w gronie 1000 szkół, które otrzymały ICT Mark. Nasza kadra pracowała naprawdę ciężko, aby wbudować i dopasować technologię do programu nauczania. (...) Uczniowie dzięki technologii mogą cyfrowo komponować muzykę i używać komputerów do edukacji. Planujemy dalsze inwestycje jeśli chodzi o technologię, ponieważ widzimy, jaki wpływ ma ona na motywację i zaangażowanie uczniów w naukę."

ICT Mark jest przyznawana szkołom po przejściu pełnego procesu oceny, w ramach którego należy spełnić określone warunki ramowe, a następnie poddać się ocenie biegłego akredytowanego przez BECTA.

Doświadczenia brytyjskie we wprowadzaniu nowych technologii w edukacji mogą stanowić cenne źródło wiedzy i informacji dla polskich edukatorów. Rozpoczęta dziesięć lat temu reforma brytyjskiego systemu edukacji przynosi wymierne i widoczne korzyści, stale podnosząc jakość kształcenia oraz umiejętności uczniów do życia w zdigitalizowanym świecie. Polska powinna podążać tą samą ścieżką i odrzucić w końcu mało efektywny i kosztowny system edukacji rodem z XIX wieku.
 
Więcej informacji o ICT Mark.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie