Jak w grze Minecraft Education ograć edukację matematyczną?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przestrzeń gry Minecraft Education może stać się pracownią matematyczną, w której uczniowie w atmosferze zabawy rozwijają logiczne myślenie i rozumowanie matematyczne, kształtują wyobraźnie przestrzenną i ćwiczą czytanie tekstu ze zrozumieniem, również tekstu matematycznego.

Przedstawiona propozycja wykorzystania gry Minecraft Education jako narzędzia wspierającego edukację matematyczną opiera się na prostych odpowiednio dobranych wyzwaniach realizowanych przez uczniów.

Zaprezentowane w poniższym nagraniu przykłady takich ćwiczeń pokazują jak aktywność uczniów w sześciennym świecie może stać się okazją doskonalenia np. umiejętności odwzorowywania, kodowania, rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych, czy dostrzegania symetrii. W czasie realizacji takich zadań uczniowie mają okazję rozwijać też umiejętność tworzenia strategii, planowania i zarządzania pracą, a ich działania wspierają rozwój takich kompetencji jak kreatywność, kooperacja, komunikacja, krytyczne myślenie, czyli kompetencji 4K.

Zaproszenie uczniów do tej pracowni wymaga od nauczyciela tylko (albo aż) pogodzenia się z tym, że mistrzami w tej przestrzeni są uczniowie, a rolą nauczyciela jest zadbanie, poprzez dobór odpowiednich wyzwań, aby ta przestrzeń była edukacyjna.

O tym, w jaki sposób odkrywać w Minecraft Education matematyczne moce opowiadałam podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2023 - zapraszam do obejrzenia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 15-16 kwietnia 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking. Ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie