Jak w grze Minecraft Education ograć edukację matematyczną?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przestrzeń gry Minecraft Education może stać się pracownią matematyczną, w której uczniowie w atmosferze zabawy rozwijają logiczne myślenie i rozumowanie matematyczne, kształtują wyobraźnie przestrzenną i ćwiczą czytanie tekstu ze zrozumieniem, również tekstu matematycznego.

Przedstawiona propozycja wykorzystania gry Minecraft Education jako narzędzia wspierającego edukację matematyczną opiera się na prostych odpowiednio dobranych wyzwaniach realizowanych przez uczniów.

Zaprezentowane w poniższym nagraniu przykłady takich ćwiczeń pokazują jak aktywność uczniów w sześciennym świecie może stać się okazją doskonalenia np. umiejętności odwzorowywania, kodowania, rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych, czy dostrzegania symetrii. W czasie realizacji takich zadań uczniowie mają okazję rozwijać też umiejętność tworzenia strategii, planowania i zarządzania pracą, a ich działania wspierają rozwój takich kompetencji jak kreatywność, kooperacja, komunikacja, krytyczne myślenie, czyli kompetencji 4K.

Zaproszenie uczniów do tej pracowni wymaga od nauczyciela tylko (albo aż) pogodzenia się z tym, że mistrzami w tej przestrzeni są uczniowie, a rolą nauczyciela jest zadbanie, poprzez dobór odpowiednich wyzwań, aby ta przestrzeń była edukacyjna.

O tym, w jaki sposób odkrywać w Minecraft Education matematyczne moce opowiadałam podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2023 - zapraszam do obejrzenia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 15-16 kwietnia 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking. Ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie