Jak w grze Minecraft Education ograć edukację matematyczną?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przestrzeń gry Minecraft Education może stać się pracownią matematyczną, w której uczniowie w atmosferze zabawy rozwijają logiczne myślenie i rozumowanie matematyczne, kształtują wyobraźnie przestrzenną i ćwiczą czytanie tekstu ze zrozumieniem, również tekstu matematycznego.

Przedstawiona propozycja wykorzystania gry Minecraft Education jako narzędzia wspierającego edukację matematyczną opiera się na prostych odpowiednio dobranych wyzwaniach realizowanych przez uczniów.

Zaprezentowane w poniższym nagraniu przykłady takich ćwiczeń pokazują jak aktywność uczniów w sześciennym świecie może stać się okazją doskonalenia np. umiejętności odwzorowywania, kodowania, rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych, czy dostrzegania symetrii. W czasie realizacji takich zadań uczniowie mają okazję rozwijać też umiejętność tworzenia strategii, planowania i zarządzania pracą, a ich działania wspierają rozwój takich kompetencji jak kreatywność, kooperacja, komunikacja, krytyczne myślenie, czyli kompetencji 4K.

Zaproszenie uczniów do tej pracowni wymaga od nauczyciela tylko (albo aż) pogodzenia się z tym, że mistrzami w tej przestrzeni są uczniowie, a rolą nauczyciela jest zadbanie, poprzez dobór odpowiednich wyzwań, aby ta przestrzeń była edukacyjna.

O tym, w jaki sposób odkrywać w Minecraft Education matematyczne moce opowiadałam podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2023 - zapraszam do obejrzenia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 15-16 kwietnia 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking. Ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Obszukiwanie uczniów na bramie? Patrole wyłapujące użytkowników smartfonów w szatniach, ubikacjach i...
Ppp napisał/a komentarz do Regulowanie emocji uczniów
Zamiast "uczyć walki ze stresem", lepiej, szybciej, prościej i taniej jest go po prostu NIE POWODOWA...
Do komentarza Ppp: "matematyka potrzebna w życiu", czyli gdzie? Bo jeśli kończy Pan/Pani na trzeciej...
Ludzie przeginają. Skoro tacy wrażliwi na konstruktywną krytykę, niech wyłączą internet i pójdą na s...
Cichy Janusz napisał/a komentarz do Niż demograficzny niczego nie rozwiąże!
Obawiam się, że myślenie i działanie wielu samorządowców będzie sprowadzało się do pomysłów na zagęs...
Trwają prace, aby od 1 września 2025 roku obowiązywał zakaz korzystania z telefonów w polskich szkoł...
Uszeregowanie pytań w teście - BARDZO WAŻNE. Nawet, jeśli wynik końcowy nie będzie wyraźnie lepszy, ...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do O umiejętnościach matematycznych w życiu i w szkole
Panie Redaktorze, proszę nie upubliczniać takiego głosu jak komentarz Ppp na temat nauczania matemat...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie