Interaktywne tablice dla kujawsko-pomorskich szkół

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiSamorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice interaktywne.
 
Program obejmujący swym zasięgiem 699 placówek sfinansował, kosztem 30 milionów złotych, samorząd regionu.

"To nowoczesne i doskonałe narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli. XXI wiek zobowiązuje nas do podnoszenia jakości szkolnictwa, więc tradycyjną tablicę zamienimy na interaktywną, a uczeń zamiast kredy dostanie elektroniczny wskaźnik" - zapowiedział Piotr Całbecki, marszałek województwa.

Tablica interaktywna to nowoczesne urządzenie edukacyjne, które działa podobnie jak dotykowy ekran: podłączenie do niej komputera, umożliwia za jej pomocą obsługiwanie każdego programu uruchomionego w komputerze. Oprócz tego można na niej pracować, jak na zwykłej tablicy, sporządzać notatki, a następnie zapisać i wydrukować zawartość ekranu.

ict w edukacji
 
"Projekt wart 30 milionów złotych, w ramach którego zostanie zakupiony sprzęt, jest częścią programu edukacyjnego, który przewiduje także szkolenia dla nauczycieli, zajęcia dodatkowe dla uczniów, stypendia oraz wiele innych działań umożliwiających dzieciom zdobywanie wiedzy na miarę XXI wieku" - dodał Całbecki.

W województwie kujawsko-pomorskim jest 699 szkół podstawowych, a w nich 3300 klas nauczania początkowego. Program wspierać finansowo będą także poszczególne gminy, które pokryją 20 proc. kosztów zakupu tablic i zapewnią podłączenie ich do sieci bezprzewodowej.

Cieszymy się, że województwo kujawsko-pomorskie, jako jeden z pierwszych regionów, zdecydowało się postawić na tablice interaktywne w szkołach podstawowych. Jeszcze bardziej cieszyć mogą słowa marszałka Całbeckiego, że nie chodzi w tym działaniu jedynie o zakup sprzętu, ale również szkolenia nauczycieli i wiele dodatkowych inicjatyw edukacyjnych dla uczniów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 
(Źródło: PAP)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie