Koreańskie roboty uczą angielskiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawie 30 robotów rozpoczęło nauczanie języka angielskiego w Korei Południowej, w ramach pilotażowego projektu wykorzystującego roboty w szkolnictwie.  Niektórzy wzruszą ramionami i stwierdzą: no i co z tego? Świat edukacji zmienia się coraz szybciej i jeśli nie zostaną podjęte – przez nauczycieli – próby unowocześnienia nauczania, szkoła zmieni się bez ich udziału...Internet site

Engkey, białe roboty o jajowatym kształcie, stworzone przez Korea Institute of Science of Technology rozpoczęły właśnie prowadzenie zajęć w 21 szkołach podstawowych w Daegu.

Na ekranie umiejscowionym na szczycie robota wyświetlana jest twarz. Robot krąży po sali mówiąc do uczniów, czytając im książki i tańcząc w rytm muzyki. Roboty, wyświetlające twarz avatara, są zdalnie kontrolowane przez nauczycieli angielskiego na Filipinach, który może widzieć i słyszeć uczniów dzięki zdalnemu systemowi kontroli.

W Korei Południowej angliści są prawie nieosiągalni, dlatego władze chcą stworzyć lepsze warunki do nauki tego języka. Dobrze wykształceni i doświadczeni filipińscy nauczyciele są znacznie tańsi niż ich odpowiednicy gdziekolwiek indziej.

"Wydaje się, że dzieciakom podoba się wygląd robota, to że jest interesujący i uroczy. Również niektórzy dorośli wydają się być nim zainteresowani. Twierdzą, że czują mniejszy stres podczas rozmawiania z robotem niż z prawdziwym nauczycielem. Robot w klasie sprawia, że uczniowie stają się bardziej aktywnymi uczestnikami zajęć, szczególnie ci wstydliwi" - twierdzi Kim Mi-Young, przedstawiciel władz w Daegu.

Czteromiesięczny program pilotażowy jest sponsorowany przez koreański rząd, który na ten cel poświęcił 1,58 miliard wonów (ok. 1,37 mln dolarów).

Naukowcy już od 2009 roku realizują takie programy w szkołach, w celu stworzenia robotów przeznaczonych do nauczania nie tylko angielskiego, ale również matematyki i innych przedmiotów.

(Źródło: PAP - Nauka w Polsce)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie