Uniwersytet Dzieci po raz drugi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageOnet.pl rozpoczął drugi semestr zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Dzieci. Pierwsze spotkanie miało miejsce w listopadzie 2007 r. przy okazji cyklu "Od wioski plemiennej do globalnej wioski. Warsztaty o porozumiewaniu się we współczesnym świecie za pomocą Internetu". Podobnie jak i w pierwszym semestrze, zainteresowanie programem jest ogromne.

 

Wzrost liczby zgłoszeń najmłodszych słuchaczy skłonił już organizatorów do zwiększenia liczby miejsc wolnych słuchaczy. W listopadzie dzieci odwiedziły siedzibę Onet.pl, zapoznali się z warsztatem pracy redaktorów portalu internetowego i sami spróbowali swoich sił w przygotowaniu wiadomości, która została opublikowana na stronach portalu Onet.pl.

 

Listopadowe zajęcia miały uświadomić młodym słuchaczom, że przy zastosowaniu najnowszych technologii komputerowych i Internetu współcześni ludzie mogą się porozumiewać niemal w taki sam sposób, jak przed tysiącami lat: natychmiast i bezpośrednio, że każdy może być nadawcą i twórcą wiadomości oraz że każdy może być ich komentatorem. I chociaż dawniej tego rodzaju porozumiewanie się dotyczyło niewielkiej liczby osób zgromadzonych wokół plemiennego ogniska, a dziś komunikowanie dotyczy setek tysięcy i milionów ludzi na całym świecie, to w każdym przypadku zaspokajana jest wciąż ta sama potrzeba: potrzeba porozumiewania się.

 

Uniwersytet Dzieci to przedsięwzięcie, dzięki któremu najmłodsi mają okazję wcielić się w rolę studentów. Korzystają z najlepszych sal akademickich, wysłuchują wykładów najlepszych nauczycieli akademickich, a następnie mogą z nimi porozmawiać.  Poziom, tematyka, długość trwania, sposób prowadzenia wykładu uwzględniają możliwości percepcyjne młodych studentów. Z równą uwagą naukowcy starają się odpowiedzieć na pytanie pierwszoklasisty: “Czy czarna dziura może pożreć Ziemię?”, jak i na pytania jedenastolatka: “Dlaczego myślimy i mamy wyobrażenia?”

 

Dziecięca uczelnia jest otwarta dla wszystkich młodych studentów w wieku szkolnym (7-12 lat). Uniwersytet Dzieci przygotowuje program we współpracy z uczelniami wyższymi - Uniwersytetem Jagiellońskim i Warszawskim. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny: od historii, prawa i psychologii, po fizykę, chemię i przyrodę. Prowadzone są również zajęcia laboratoryjne i warsztaty.

 

Uniwersytety Dziecięce działają również poza granicami naszego kraju, m.in.: w Austrii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Kolumbii, a nawet na Wyspach Kanaryjskich. Najstarszy jest ośrodek w niemieckiej Tybindze, który został otworzony 4 czerwca 2002 roku.

 

Więcej informacji o tej ciekawej inicjatywie edukacyjnej w Portalu Wiedzy WIEM.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie