Moja piękna szkoła

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak tworzyć przestrzeń do nauki, w której wszyscy będą cię czuć dobrze? Jak sprawić, żeby do szkoły i uczniowie i nauczyciele przychodzili z przyjemnością, gdyż radość będzie im sprawiać już samo przebywanie w szkole? Czy koniecznie potrzebujemy wielkich nakładów, aby coś zmienić, poprawić, sprawić, że w szkole będziemy po prostu czuć się dobrze? Chyba powinniśmy zacząć szerzej patrzeć na przestrzeń, w której się uczymy. Korzystajmy z dobrych wzorców.fot. Fotolia.com

Na całym świecie budynki szkolne ulegają mniejszym lub większym przemianom. Edukacja się zmienia – choćby przez znaczące poszerzenie się przestrzeni, w których się uczymy (np. pozaszkolne, wirtualne), więc chyba i na architekturę oraz design szkolny trzeba spojrzeć inaczej. Spróbujmy zobaczyć bardziej kolorowy świat także w murach szkolnych.

Możemy sami zmieniać wygląd naszej szkoły. Trzeba tylko chcieć. Oto trochę dobrych przykładów, ku inspiracjom:

Orestad College (szkoła ponadpodstawowa), Kopenhaga, Dania:

fot. © Edunews.pl

fot. © Edunews.pl

 

Vittra Telefonplan (szkoła podstawowa), Sztokholm, Szwecja:

fot. © Edunews.pl

fot. © Edunews.pl 

fot. © Edunews.pl

To było... tylko na pobudzenie apetytu (na nowoczesną przestrzeń edukacyjną). Po więcej atrakcji, zapraszam do Pinterest na tablicę Martina Exnera. Miłego, dobrego oglądania przy okazji świątecznego leniuchowania:

fot. Pinterest.com

Jeśli w Polsce też powstają tak wspaniałe szkoły - prosimy o przesyłanie wiadomości i zdjęć na adres redakcji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Chętnie będziemy promować innowacyjne przestrzenie polskiej edukacji.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie