Moja piękna szkoła

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak tworzyć przestrzeń do nauki, w której wszyscy będą cię czuć dobrze? Jak sprawić, żeby do szkoły i uczniowie i nauczyciele przychodzili z przyjemnością, gdyż radość będzie im sprawiać już samo przebywanie w szkole? Czy koniecznie potrzebujemy wielkich nakładów, aby coś zmienić, poprawić, sprawić, że w szkole będziemy po prostu czuć się dobrze? Chyba powinniśmy zacząć szerzej patrzeć na przestrzeń, w której się uczymy. Korzystajmy z dobrych wzorców.fot. Fotolia.com

Na całym świecie budynki szkolne ulegają mniejszym lub większym przemianom. Edukacja się zmienia – choćby przez znaczące poszerzenie się przestrzeni, w których się uczymy (np. pozaszkolne, wirtualne), więc chyba i na architekturę oraz design szkolny trzeba spojrzeć inaczej. Spróbujmy zobaczyć bardziej kolorowy świat także w murach szkolnych.

Możemy sami zmieniać wygląd naszej szkoły. Trzeba tylko chcieć. Oto trochę dobrych przykładów, ku inspiracjom:

Orestad College (szkoła ponadpodstawowa), Kopenhaga, Dania:

fot. © Edunews.pl

fot. © Edunews.pl

 

Vittra Telefonplan (szkoła podstawowa), Sztokholm, Szwecja:

fot. © Edunews.pl

fot. © Edunews.pl 

fot. © Edunews.pl

To było... tylko na pobudzenie apetytu (na nowoczesną przestrzeń edukacyjną). Po więcej atrakcji, zapraszam do Pinterest na tablicę Martina Exnera. Miłego, dobrego oglądania przy okazji świątecznego leniuchowania:

fot. Pinterest.com

Jeśli w Polsce też powstają tak wspaniałe szkoły - prosimy o przesyłanie wiadomości i zdjęć na adres redakcji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Chętnie będziemy promować innowacyjne przestrzenie polskiej edukacji.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie